عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی با تأکید بر اینکه تمام فعالان قرآنی باید برای تحقق وزارت قرآن با دولت و مجلس رایزنی کنند، گفت: باید معاونت قرآن ارشاد تبدیل به سازمان قرآنی یا بالاتر از آن به وزارت قرآن تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با اشاره به ضرورت‌های تربیت قهرمانان قرآنی در استان‌ها گفت: به نظر می‌رسد طرح داشتن یک سرمربی قرآن در هر استانی، طرح خوبی باشد و تمام فعالان قرآنی مدافع آن باشند.

وی افزود: با اجرای چنین طرح‌هایی می‌توان امیدوار بود که استان‌های مختلف بتوانند قهرمانان قرآنی را تربیت کرده و بعضاً سطح قرآنی خود را ارتقا دهند.

راه‌اندازی اداره‌کل قرآن در استان‌ها،‌ همان داشتن سرمربی قرآن است
حجت‌الاسلام شاهسونی همچنین بر لزوم راه‌اندازی وزارت قرآن در کشور تأکید کرد و گفت: در بحث وزارت قرآن در حقیقت، شمه‌ای از این وزارتخانه در هر استانی تبدیل به یک اداره‌کل قرآن می‌شود که در سطح کلان تمام این ادارات در وزارت قرآن تجمیع و نظارت می‌شود و در واقع این اداره‌کل استان همان سرمربی قرآن می‌شود.
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تأکید کرد: ما اگر بخواهیم در بحث فعالیت‌های قرآنی موفق شویم قطعاً باید به این سمت حرکت کنیم و تشکیلات منجسمی در این زمینه داشته باشیم و در نهایت منجر به راه‌اندازی وزارت قرآن در کشوری که به نام جمهوری اسلامی در دنیا شناخته می‌شود، شویم.

وی ابراز کرد: تمام عزیزان قرآنی که در استان‌های مختلف کشور وجود دارند باید برای تحقق این خواسته یعنی وزارت قرآن بسیج همگانی راه اندازند و با مجلس و دولت رایزنی و صحبت کنند تا معاونت قرآن ارشاد تبدیل به سازمان قرآنی کشور یا بالاتر از آن به وزارت قرآن شود.

حجت‌الاسلام شاهسونی عنوان کرد: به یاری خدا این قضیه و چشم‌انداز دست یافتنی است و به نظر می‌آید که لازم است تمام فعالان قرآنی کشور به این قضیه اهتمام داشته و در نامه‌نگاری‌ها و صحبت‌های خود خواهان تحقق چنین مسئله‌ای باشند.
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن تأکید کرد: اگر تمام جامعه قرآنی کشور از دولت و مجلس چنین چیزی را مطالبه کنند، بسیار راحت می‌توانیم به این مهم دست یابیم.پ

منبع: خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات