خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از ایکنا، خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. که طی هفته جاری به معرفی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) خواهد پرداخت.

به گزارش ایکنا این مؤسسه در سال ۱۳۷۵ به همت جمعی از روحانیون دهستان خیر از توابع استهبان فارس فعالیتش را آغاز کرد و سپس به همت خیران و کمک‌های مردمی ساختمان اصلی این مرکز در روستای ماهفرخان از توابع شهرستان استهبان بنا نهاده شد.
بیت‌الاحزان دارای هشت مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن با اولویت آقایان و بانوان در استان فارس شهرهای شیراز، فسا، استهبان، تهران، مشهد، بیرجند و آبادان  و بیش از ۱۵۰ شعبه در ۱۲ استان کشور است.
آغاز پذیرش و نام‌نویسی از متقاضیان این مدرسه شبانه‌روزی طی اردیبهشت‌ماه هر سال انجام می‌گیرد و پایان خردادماه نیز فرآیند مصاحبه انجام می‌‌شود و سپس پذیرفته‌شدگان به دوره آزمایشی ۴۰ روزه طی تیر و مردادماه راه پیدا می‌کنند و از اواخر شهریورماه سال تحفیظی آنها آغاز می‌شود.
بیت‌الاحزان دارای بیش از ۴۰۰ نیروی اجرایی در ساختمان مرکزی در استهبان، شعب و مدارس شبانه‌روز است. از دیگر فعالیت‌های مؤسسه  برپایی مهد و پیش‌دبستانی قرآنی است که قرآن‌آموزان خردسال علاوه بر تعلیم مصوبات آموزش و پرورش از قرآن و فعالیت‌های قرآنی به صورت برنامه و ویژه‌برنامه‌ها برخوردار هستند.
این مؤسسه نیز در بخش پژوهشی اقدام به نگارش مقالات و چاپ کتاب‌ها در زمینه حفظ آسان، آموزش روخوانی قرآن و … کرده است که علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها و ثبت سفارش تلفنی می‌توانند با شماره‌های مؤسسه ۰۷۱۵۳۲۸۴۰۷۶ -۰۷۱۵۳۲۸۵۱۸۴ تماس بگیرند.
برپایی برنامه‌های مناسبتی، برگزاری مسابقات قرآنی در میان شعب، برپایی دوره‌های آمادگی کارشناسی و کارشناسی ارشد در مؤسسه و دریافت مدرک کارشناسی به حفاظ و حضور در نمایشگاه‌های مختلف چون نمایشگاه بین‌المللی قرآن و ارائه خدمات زیارتی به حفاظ و خانواده‌های آنها از دیگر فعالیت‌های مؤسسه است.
یادآور می‌شود، ساختمان اصلی مؤسسه بیت‌الاحزان در فارس، استهبان، دهستان خیر، روستای ماهفرخان قرار دارد. همچنین پایگاه اینترنتی مؤسسه به نشانی https://www.beytolahzan.ir قرار دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات