آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاریان قرآن در سال ۱۳۹۶ از سوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی ابلاغ شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، آیین­‌نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی سال جاری برای حسن اجرای موضوع فعالیت ذیل برنامه ۱۸۰۳۰۰۸۰۰۸ از ردیف ۱- ۱۰۹۵۰۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور تنظیم شده است.

این آیین‌­نامه با توجه به اقتضائات حقوقی سالانه بایستی بازنگری و تصویب شود، بر این اساس موضوع در جلسه مهرماه شورا تصویب شده است.

آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به حافظان و قاریان قرآن در سال ۱۳۹۶ روز گذشته به سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ شد.

اضافه شدن دارندگان مدرک تخصصی درجه چهار حافظ بیست جزء و قاری قرآن از اهمّ تغییرات آیین‌ء­نامه جدید است. همچنین اختیار بازنگری و به­روزرسانی مصوبه در سال­‌های آتی به مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی واگذار شده است.

کمک هزینه شهریه ثابت و متغیر تحصیل حافظان و قاریان قرآن در هر نیمسال به مشمولان زیر، در حدود اعتبارات تخصیص­یافته سازمان مدیریت و برنامه‌­ریزی کشور، حداکثر به میزان درصد مندرج در هر ردیف پرداخت می­‌شود:

مشمولان
دارندگان مدرک تخصصی درجه یک استاد حفظ قرآن، استاد تعلیم قرائت قرآن و استاد قرائت قرآن ۱۰۰ درصد
دارندگان مدرک تخصصی درجه دو حافظ ممتاز، قاری ممتاز و مدرس قرائت قرآن و دارندگان رتبه اول تا سوم مسابقات بین­المللی حفظ کل و قرائت قرآن مورد تأیید ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور۱۰۰ و ۹۰ درصد
دارندگان مدرک تخصصی درجه سه حافظ کل قرآن، قاری برگزیده و معلم قرائت قرآن، و دارندگان رتبه عالی و ممتاز مسابقات کشوری حفظ کل و قرائت قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه۱۰۰ و ۸۰ درصد
دارندگان مدرک تخصصی درجه چهار حافظ بیست جزء و قاری قرآن

۵۰ و ۷۰ درصد

* سایر گواهی­‌های مؤید حفظ و قرائت قرآن دستگاه­‌های دولتی و عمومی و نهادهای مردمی اعم از داخلی و خارجی، در این خصوص، فاقد اعتبار است.

* مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم با امضای مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس مصوبه جلسه ۵۷۳ مورخ ۸/۹/۱۳۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی شورای ارزیابی حافظان قرآن اعطا می‌­شود.

*گواهی­نامه­ تخصصی قرائت و تدریس قرآن با امضای مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای عالی قرآن صدا و سیما بر اساس مصوبه جلسه نهم مورخ ۷/۱۲/۱۳۸۹ شورای توسعه فرهنگ قرآنی از سوی شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن اعطا می­‌شود.

* ذکر دارندگان مدارک تخصصی حفظ و قرائت در کنار دارندگان رتبه مسابقات در این آیین‌­نامه به منزله برابری این مدارج با یکدیگر نیست.

جهت دریافت آیین نامه مذکور کلیک نمایید.

تصویر نامه ابلاغیه در ذیل آمده است:

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات