قرآن پژوهان و اساتید دانشسرای علوم قرآنی باقرالعلوم (ع) استهبان به مناسب روز دانشجو با مدیر مؤسسه بیت الاحزان دیدار کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، قرآن پژوهان و اساتید دانشسرای علوم قرآنی باقرالعلوم (ع) استهبان به مناسب روز دانشجو با مدیر مؤسسه بیت الاحزان دیدار کردند.

در این دیدار که در مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار گردید، حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه ضمن تبریک روز دانشجو با تأکید بر کیفیت خروجی این دانشسرا در دوره جدید، ابراز امیدواری کرد تمامی قرآن پژوهان این مرکز به دریافت مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث نائل آیند.

ارائه گزارش فعالیت های این مرکز توسط اساتید و قرآن پژوهان این دانشسرا از دیگر برنامه های این دیدار بود.

در پایان این دیدار از قرآن پژوهان برتر این دانشسرا تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است دانشسرای علوم قرآنی باقرالعلوم(ع) بیت الاحزان، پس از ثبت نام از ۵۰ داوطلب حضور در این دوره در خرداد ماه، در انتهای تیرماه اقدام به اخذ مصاحبه تخصصی نمود که در این بین ۲۵ نفر (خواهر و برادر) جهت حضور در دوره برگزیده شدند.

در دو ماه ابتدایی دوره که تحت عنوان تربیت معلم علوم قرآن و حدیث برگزار شد، دانش پژوهان با روش های تدریس رشته های روخوانی، تجوید، حفظ، ترجمه و مفاهیم و همچنین فهم زبان قرآن کریم آشنا شدند.

اما از دهم آبان ماه تعداد شش نفر از قرآن پژوهان جهت ادامه دوره برگزیده شدند و تا مرداد ماه سال آینده با تحصیل دروس کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و تثبیت محفوظات در طول دوره، جهت آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم سازمان دارالقرآن و همچنین کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث آمادگی کسب می نمایند.

یاد آور می شود طبق مصوبه آبان ماه کارگروه آموزش مرکز مدیریت بیت الاحزان، نام این مرکز از « تربیت معلم و ارتقای علمی حافظان قرآن کریم» به «دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقر العلوم (ع)» تغییر یافت.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات