جمعی از مسئولان شهرستان قرآنی استهبان از مراکز قرآنی مؤسسه بیت الاحزان در دهستان قرآنی خیر (از توابع استهبان) بازدید کردند./ پیشنهاد راه اندازی گردشگری قرآنی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، جمعی از مسئولان شهرستان قرآنی استهبان از مراکز قرآنی مؤسسه بیت الاحزان در دهستان قرآنی خیر (از توابع استهبان) بازدید کردند.

در این بازدید که صبح شنبه ۲ دی به منظور آشنایی بیشتر تمامی دستگاه های اداری شهرستان قرآنی استهبان با فعالیت های مؤسسه بیت الاحزان به منظور تعامل گسترده تر با این مؤسسه قرآنی انجام شد علاوه بر حجت الاسلام خاوری امام جمعه، مهندس شرفی فرماندار ، سرهنگ امجدی فرمانده انتظامی و پرچمی رئیس شورای اسلامی شهر استهبان، ۲۰ نفر از رؤسای ادارات و نهادهای دولتی شهرستان قرآنی استهبان نیز حضور داشتند.

در ابتدای این بازدید، هیئت مسئولان استهبان با حضور در مرکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم حضرت امام حسن مجتبی (ع) واقع در روستای قرآنی لای خرمی، ضمن آشنایی با روند فعالیت های مرکز، با قرآن آموزان گفتگو کردند.

حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان ضمن ارائه گزارشی از مراکز شبانه روزی مؤسسه، مرکز تخصصی حفظ امام حسن مجتبی(ع) را اولین مرکز مؤسسه دارای ساختمان مستقل عنوان کرد و با اشاره به حضور ۱۴ قرآن آموز از کشور عراق در این مرکز، نسبت به پذیرش قرآن آموزان از سایر کشورها نیز ابراز امیدواری کرد.

اجرای برنامه حفظ توسط قرآن آموزان عراقی این مرکز از دیگر برنامه های بازدید بود.

در ادامه این دیدار، هیئت مسئولان استهبان به بازدید باغ موقوفه فدک رفتند. حجت الاسلام شاهسونی ضمن بیان توضیحاتی از نحوه وقف و میزان درآمد مؤسسه از این باغ، بر لزوم گسترش موقوفات قرآنی تأکید کرد.

برنامه بعدی هیئت مسئولان استهبان بازدید از مدرسه علمیه قرآن محور امام صادق (ع) واقع در روستای محمد آباد بود. در این دیدار صمیمی، گزارشی از روند شکل گیری این مدرسه تحت نظارت و همراهی حوزه علمیه امام صادق (ع) استهبان توسط مدیر مؤسسه بیت الاحزان ارائه شد. حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حفظ قرآن توسط طلاب حوزه، راه اندازی این مرکز را در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب و نشر قرآن در حوزه های علمیه عنوان کرد و نسبت به گسترش این شیوه در حوزه های سراسر کشور ابراز امیدواری کرد.

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد امام صادق (ع) روستای قرآنی محمد آباد به امامت امام جمعه استهبان پایان بخش برنامه های صبح این بازدید بود.

در ادامه بازدید هیئت مسئولان استهبان در مرکز مدیریت بیت الاحزان واقع در روستای ماهفرخان حضور یافتند و با بخش های مختلف مؤسسه آشنا شدند.

حجت الاسلام شاهسونی مدیر بیت الاحزان با اشاره به حضور سالانه قرآن آموزانی از اقصی نقاط کشور و همچنین کشورهای خارجی در استهبان طی سالهای اخیر، این امر را فرصت مناسبی جهت راه اندازی گردشگری قرآنی در شهرستان قرآنی استهبان عنوان کرد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور از تصمیم مؤسسه جهت گسترش فعالیت های بیت الاحزان در بین قرآن آموزان خارجی خبر داد و افزود: این امر فرصت مناسبی جهت رونق گردشگری قرآنی محور در شهرستان استهبان و به تبع آن کمکی شایان به اقتصاد استهبان خواهد بود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل های قرآنی کشور با اشاره به ظرفیت های گردشگری و مذهبی استهبان تصریح کرد: شهرستان قرآنی استهبان با دارا بودن طبیعت دل انگیز و لقب بزرگترین باغ شهر انجیر دیم جهان، و همچنین جاذبه هایی همچون امامزاده پیرمراد، آبشار استهبان، تفرجگاه سرآسیاب و … می تواند به عنوان قطب گرشگری قرآنی کشور مطرح شود.

شرفی فرماندار استهبان نیز ظمن تقدیر از فعالیت های گسترده مؤسسه بیت الاحزان، بر گسترش همکاری های ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی شهرستان استهبان با مؤسسه بیت الاحزان تأکید کرد.

وی همچنین پیشنهاد راه اندازی گردشگری قرآنی را پیشنهادی قابل توجه ارزیابی کرد و در خصوص اجرایی شدن آن با همکاری تمامی دستگاه های شهرستان ابراز امیدواری کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات