از سوی سازمان دارالقرآن الکریم، اسامی تعداد ۴۱ نفر از چهره‌های برتر قرآنی سال ۱۳۹۶ که در همایش تکریم چهره‌های قرآنی تجلیل می‌شوند، اعلام شد که نام حجت الاسلام شاهسونی مدیر بیت الاحزان نیز در بخش مدیران موفق قرآنی به چشم می خورد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، به نقل از ایکنا، منصور آقامحمدی، دبیر کمیته انتخاب دوازدهمین دوره مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی ضمن اعلام اسامی ۴۱ نفر از چهره‌های برتر قرآنی سال جاری، اظهار کرد: با توجه به اینکه روز جمعه، ۱۳ بهمن‌ماه مصادف با روز «انقلاب اسلامی، تربیت قرآنی، تحکیم بنیاد خانواده و منزلت زن مسلمان» نام‌گذاری شده است، سازمان دارالقرآن الکریم در کنار دیگر برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، دوازدهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی را در این روز و در سالن همایش‌های حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند.
دبیر کمیته انتخاب دوازدهمین دوره مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی تصریح کرد: در این مراسم قرآنی و معنوی از چهره‌های برتر در قالب اساتید، مدیران، فعالان، چهره‌های خیّر و نفرات برتر مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها تجلیل خواهد شد.
وی در ادامه افزود: با توجه به معیارهای انتخاب چهره‌های قرآنی در سال ۹۶ که پیش از این نیز اعلام شده بود، پس از دریافت مدارک و اطلاعات در حدود یکصد نفر از اساتید، چهره‌های قرآنی، مدیران، فعالان قرآنی، خوشنویسان و … و پس از بررسی معیارها و نیز دقت کافی که از سوی کمیته انتخاب در این زمینه انجام شد، سرانجام تعداد ۴۱ نفر از برترین‌های قرآنی سال ۹۶ جهت تکریم در مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی انتخاب شدند.
دبیر کمیته انتخاب دوازدهمین دوره مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی ادامه داد: در بین این تعداد چهره قرآنی، ۱۹ نفر از اساتید برجسته حوزه آموزش قرآن در رشته‌های حفظ و قرائت (که ۱۶ نفر از ایشان اساتید و مدرسان رشته قرائت و سه نفر دیگر اساتید و مدرسان رشته حفظ هستند) حضور دارند.
آقامحمدی تصریح کرد: در بخش مدیران موفق مؤسسات و نهادهای قرآنی ـ مردمی و همچنین، مدیران موفق مجموعه‌های ادارات کل تبلیغات اسلامی نیز تعداد ۹ نفر انتخاب شدند که ۷ نفر از ایشان مدیران موفق مؤسسات قرآنی ـ مردمی، یک نفر مدیرکل تبلیغات اسلامی و یک نفر نیز رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هستند.
وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه حفظ و ترجمه نیز پس از بررسی اسامی و دریافت سوابق و مدارک افراد مختلف، تنها یک نفر حائز معیارها انتخاب شد. همچنین، در بخش خوشنویسان نیز با بررسی‌های کامل، یک نفر و در بخش قاریان و حافظانی که در مسابقات بین‎‌‌المللی موفق به کسب رتبه‌های ممتاز در مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی و کشورهای اسلامی شده بودند نیز تعداد پنج نفر(چهار نفر از آقایان و یک نفر از بانوان) انتخاب شدند.
دبیر کمیته انتخاب دوازدهمین دوره مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی ادامه داد: همچنین، در حوزه اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن نیز امسال با توجه به رویکردی که در کمیته انتخاب وجود داشت، به دنبال معیارهای تعریف شده در این زمینه و پدیده‌های این حوزه بودیم که از بین نزدیک به سی نفر از افرادی که توانسته بودند حد نصاب لازم را دریافت کنند، دو چهره قرآنی زیر ۱۵ سال به عنوان پدیده آزمون‌های حفظ شناخته شدند که از ایشان نیز به عنوان چهره‌های برتر تجلیل خواهد شد.
آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا تصریح کرد: همچنین، در بخش ناشران قرآن نیز با توجه به معیارهای در نظر گرقته شده که چاپ حداقل یک قرآن کامل از جمله این معیارها بود، تعداد دو نفر انتخاب و در بخش خیّران قرآنی نیز از بین حدود ۳۵ نفر و با توجه به معیارهای تعریف شده در این بخش، تنها دو نفر برای تجلیل در نظر گرفته شدند. البته از خیّران قرآنی دیگر که در راه قرآن از اعتبارات شخصی خود هزینه کردند نیز در آینده به طرق دیگر تجلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: نکته قابل ذکر در این رابطه این است که با وجود اینکه معیارهای در نظر گرفته به گونه‌ای مشاهده می‌شد که شاید بیشتر تجلیل شونده‌ها از استان‌های بزرگ و فعال‌تر باشند، اما با دقت در اسامی نفرات اعلام شده، مشخص می‌شود که در تجلیل از این عزیزان توزیع منطقه‌ای کاملا مشاهده می‌شود و این امیدواری به وجود می‌آید که در تمامی استان‌های کشور فعالیت‌های قرآنی با حضور این اساتید رو به رشد باشد و جوانان عزیز ما بتوانند با مراجعه به جلسات این بزرگواران گام‌های مهمی در راه اجرای بیشتر و بهتر فعالیت‌های قرآنی بردارند.
دبیر کمیته انتخاب دوازدهمین دوره مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی در پایان اظهار کرد: جزئیات کامل برنامه‌های قرآنی کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی نیز روز شنبه، ۷ بهمن‌ماه در نشست خبری مهدی قره‌شیخلو، رئیس کمیته قرآن ستاد دهه فجر تشریح خواهد شد.
اسامی چهره‌های برتر قرآنی سال ۹۶
بخش مدرسان حوزه قرائت و حفظ قرآن کریم:
(حوزه قرائت قرآن)
سیداسماعیل اتقیا از گیلان
احمد فرمانی از قزوین
حسین دهقانی‌زاده از تهران
رضا شریفی از سمنان
علی‌اکبر ملکشاهی از تهران
محمدصادق جعفری یگانه از خراسان رضوی
محمدحسین سعیدیان از تهران
محمدکاظم تقی‌زاده از یزد
حسن سلطان‌پناه از مازندران
بهمن یازرلو از گلستان
سیدجواد سادات‌فاطمی از خراسان رضوی
مرتضی مختاری از مرکزی
حجت‌الاسلام والمسلمین علی حسینی‌اختیارآبادی از کرمان
محمدحسن مقصودی از لرستان
محمدتقی گلبان از اصفهان
محمدرضا چروی از خراسان شمالی
(حوزه حفظ قرآن کریم)
سیدرضا میرموسایی از تهران
حسین طرقی از تهران
حبیب حبیب‌زاده از اردبیل
بخش مترجمان و مفسران قرآن کریم:
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی از اصفهان
بخش خوشنویسان قرآن کریم:
رضا بنی‌رضی از تهران
بخش مدیران موفق قرآنی:
حجت‌الاسلام والمسلمین صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شفیعی، رئیس اداره امور قرآنی استان مرکزی
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیر مؤسسات قرآنی، مردمی استان لرستان
جواد صدیق از همدان
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی از فارس
غلامرضا قاسمی کبریا از مازندران
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل میرابوالحسنی از گلستان
روح‌الله قاسمی از زنجان
زاهد مرادی از کردستان
بخش چهره‌های برتر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم:
زینب محمدنژاد از آذربایجان غربی
سعید پرویزی از تهران
سیدمحمد کرمانی از تهران
حامد علیزاده از خراسان رضوی
امیر لعل اول از خراسان رضوی
بخش پدیده‌های آزمون اعطای مدرک حفظ قرآن کریم: (زیر ۱۵ سال)
سوگند رفیع‌زاده از گیلان
فاطمه ترکاشوند از البرز
بخش ناشران قرآنی:
سعید اقبال از تهران
مرتضی آخوندی از تهران
بخش خیّران قرآنی:
حبیب‌الله دعایی از خراسان جنوبی
علی توکلی از مرکزی

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات