مدیر منطقه‌ای بیت‌الاحزان استان سیستان و بلوچستان گفت: حوزه علمیه حفظ‌محور ویژه برادران هجدهم اسفند‌ماه همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) افتتاح می‌شود.

 

سکینه سبزیان مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان شهرستان دلگان و مسئول منطقه‌ای مؤسسات بیت‌الاحزان در استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس گفت: به لطف خدا شعب و فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان در استان سیستان و بلوچستان روزبه‌روز در حال رشد و گسترش است و امروز شعب ما باهمت اعضای مؤسسه به ۱۷ شعبه رسیده است که دو شعبه دیگر نیز در حال افتتاح است. همچنین قرآن‌آموزان ما در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر هستند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه قرآنیان بیت‌الاحزان استان سیستان و بلوچستان در نام‌نویسی رشته حفظ قرآن در مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه رتبه نخست را در میان سایر ثبت‌نام‌کنندگان داشتند و تعداد حافظان کل قرآن کریم مؤسسه در استان به ۳۹ حافظ کل قرآن رسیده است که همه این افراد دوره دیده و مربی قرآن هستند و هر شعبه‌ای که افتتاح می‌شود از این نیروها استفاده می‌کنیم.

مسئول منطقه‌ای مؤسسات بیت‌الاحزان در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فعالیت جدیدی که از سال گذشته آغاز کرده‌ایم افتتاح مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم ویژه خواهران است، البته به علت کمبود امکانات تنها افراد محدودی را می‌توانیم در این مرکز بپذیریم به طوری که سال گذشته پنج نفر ثبت‌نام کردیم و امسال ۲۰ نفر ثبت‌نامی داشتیم و اگر امکانات ما تأمین شود می‌توانیم افراد بیشتری را در این مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بپذیریم.

وی ادامه داد: مرکز حفظ قرآن شبانه‌روزی خواهران در روستای حسین آباد شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان واقع است؛ قرآن‌آموزان سال گذشته همگی حافظ کل قرآن شدند و قرآن‌آموزان امسال نیز مشغول حفظ کردن جزء پنجم قرآن کریم هستند. در مرکز حفظ قرآن شبانه‌روزی خواهران نیز ابتدا روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم قرآن را با آنها تمرین کرده و مقدمات حفظ قرآن را به آنها آموزش می‌دهیم و اینگونه نیست که از همان ابتدای ورودشان به مدرسه شبانه‌روزی به حفظ قرآن بپردازند.

سبزیان درباره هزینه‌های مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن خواهران عنوان داشت: به دلایل شرایط بد اقتصادی، ما یک سوم هزینه‌ها را از خود قرآن‌آموزان دریافت می‌کنیم، بخشی از هزینه‌ها را امام جمعه شهرستان تقبل کرده و بخشی دیگر را خیرین محله و مردم عادی کمک می‌کنند. بنابراین اگر همکاری‌ها و کمک‌ها نسبت به مؤسسه بیت‌الاحزان بیشتر شود ما نیز بیشتر از این می‌توانیم فعالیت قرآنی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تلاش کرده‌ایم حوزه علمیه حفظ محور برای برادران افتتاح کنیم که در حال حاضر مشغول انجام کارهای افتتاح آن هستیم که قرار است هجدهم اسفند‌ماه همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) افتتاح شود.

مسئول منطقه‌ای مؤسسات بیت‌الاحزان در استان سیستان و بلوچستان افزود: مکان این حوزه علمیه را امام جمعه در اختیارمان قرار داده است، این حوزه علمیه تحت نظر حوزه علمیه قم است؛ طلاب این حوزه در سال نخست تحصیلی علاوه بر اینکه پایه اول حوزه را پشت سر می‌گذارند ۵ جزء از قرآن کریم را حفظ می‌کنند در سال دوم درس حوزه تعطیل می‌شود و طلاب ۲۵ جزء باقیمانده را حفظ می‌کنند و در پایه سوم حوزه درس خود را ادامه داده و به مرور محفوظاتشان می‌پردازند تا زمانی که حوزه را به پایان برسانند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات