زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اعلام شد که بر اساس آن متقاضیان می‌توانند برای دریافت کارت خود از روز ۳۰ بهمن‌ماه اقدام کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از ایکنا؛ فرآیند صدور کارت ورود به جلسه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از روز ۳۰ بهمن‌ماه آغاز می‌شود و به احتمال بسیار زیاد این فرآیند تا روز برگزاری آزمون ادامه خواهد داشت. ثبت نام کنندگان در این آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگاه quranedu.ir نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.
براساس اعلام مسئولان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی از روز ۳۰ بهمن‌ماه و شرکت‌کنندگان در آزمون شفاهی که شامل افراد زیر ۱۳ سال می‌شود نیز از روز ششم اسفندماه می‌توانند نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.
از جمله تسهیلاتی که برگزارکنندگان آزمون برای متقاضیان در نظر گرفته‌اند این است که در این فرآیند مربیان و مدیران موسسات می‌توانند کارت قرآن‌آموزان ثبت نامی خود را از طریق صفحه کاربری خود و به صورت گروهی دریافت نمایند.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که امسال به صورت مشترک توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه تدارک دیده شده است، روز ۱۰ اسفندماه برگزار می‌شود.
ثبت نام برای حضور در این آزمون از روز ۱۸ آذرماه آغاز شد و پس از دو بار تمدید به مدت ۵۰ روز ادامه یافت تا در نهایت بیش از ۲۴۱ هزار نفر در آن ثبت نام کنند.
آزمون سراسری امسال در چهار رشته اصلی حفظ قرآن کریم(شامل ۱۵ زیرمجموعه حفظ جزء ۳۰، جزء اول، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۲۵ جزء و کل قرآن کریم، حفظ سوره‌های منتخب، حفظ موضوعی ۱، ۲ و ۳)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (شامل سه رشته مفاهیم قرآن ۱ و ۲ و تدبر در قرآن)، معارف اهل بیت(ع)(شامل چهار رشته مفاهیم نهج‌البلاغه ۱ و ۲، مفاهیم صحیفه سجادیه، مفاهیم خطبه فدکیه) و انس با قرآن کریم(شامل یک رشته درک معنا و تدبر در قرآن) برگزار می‌شود که در مجموع کسانی که در آزمون شرکت می‌کنند، در بیست و سه رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
براساس این گزارش آزمون کتبی در تمامی شهرستان‌هایی که تعداد داوطلبان آن‌ حداقل بیست نفر باشند برگزار خواهد شد که براساس اعلام مسئولان برگزاری آزمون در ایام ثبت‌نام، فهرست نهایی شهرستان‌هایی که دارای حوزه برگزاری آزمون هستند همزمان با تاریخ صدور کارت ورود به جلسه آزمون بر روی پایگاه اینترنتی قابل مشاهده خواهد بود.
یادآور می‌شود آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این دوره به نام مرحوم استاد فقید مهدی فاطمیان، حافظ کل قرآن نامگذاری شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات