مسئول مدرسه شبانه‌روزی حفظ یكساله قرآن حضرت شاهچراغ(ع) وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان تأكید كرد كه تاكنون قرآن‌آموزانی از بیش از ۱۵ كشور در مدارس این مؤسسه موفق به حفظ كل قرآن شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، حجت‌الاسلام علی سبوئی، مسئول مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن حضرت شاهچراغ(ع) وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان در حاشیه برپایی مراسم تجلیل از حافظان ۲۰ جزء این مدرسه در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، گفت: رویکرد مؤسسه بیت‌الاحزان از ابتدا تاکنون، فعالیت برون‌مرزی است و در این راستا تاکنون قرآن‌آموزانی از بیش از ۱۵ کشور در مدارس این مؤسسه موفق به حفظ کل قرآن شدند.
وی افزود: در مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن حضرت شاهچراغ(ع) نیز تاکنون قرآن‌آموزانی از کشورهای پاکستان، افغانستان و چین داشتیم که مشغول به حفظ قرآن شدند.

تربیت ۲۰۵ حافظ قرآن در مدرسه حضرت شاهچراغ(ع) شیراز
سبوئی با یادآوری اینکه این مدرسه قریب ۳ سال است که در شیراز راه‌اندازی شده است، گفت: در طی این مدت این مدرسه موفق به تربیت ۵۵ حافظ کل قرآن و ۱۵۰ حافظ ۴ جزء قرآن کریم که در طرح ملی رحله این مدرسه از ۳۰ استان کشور شرکت کرده بودند، شده است.
مسئول مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن حضرت شاهچراغ(ع) یادآور شد: به‌منظور تشویق و ترغیب بیشتر قرآن‌آموزان این مدرسه، مراسم تجلیل از حافظان ۲۰ جزء این مدرسه، ۱۲ اسفندماه در مسجد آل یاسین شیراز برگزار شد.
وی ادامه داد: در این مراسم از ۱۳ نفر حافظان ۲۰ جزء مدرسه تجلیل شد و به یاری خدا این حافظان تا پایان خردادماه سال آینده موفق به حفظ کل قرآن کریم خواهند شد.
سبوئی با اشاره به دیگر برنامه‌های مراسم مذکور گفت: همچنین در این مراسم تجلیل ویژه‌ای از مهدی کی بای، حافظ قرآن از کشور چین شد و در ادامه اسماعیل کریمی ساروقی فرزند مرحوم کربلایی ساروقی که به معجزه قرن شهرت دارد، به بیان خاطراتی درباره زندگی پدرش پرداخت.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات