رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به همكاری پیوسته خبرگزاری ایكنا با مؤسسه بیت‌الاحزان تأكید كرد كه برای برپایی كلاس‌های آموزشی مانند سال گذشته نیز آمادگی همكاری با این مؤسسه را داریم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از ایکنا، مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز، ۲۱ خردادماه در بازدید مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از ایکنا ضمن قدردانی از فعالیت‌های این مؤسسه در استان و سطح کشور گفت: فعالیت‌های این مؤسسه یک افتخار برای استان فارس و کشور است که با رویکرد متفاوتی آموزش‌های قرآنی را ارائه داده و در عرصه تربیت حافظان قرآن بسیار خوش درخشیده است.

ایکنا از هیچ کوششی برای پوشش اخبار قرآنی دریغ نمی‌کند
وی با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم تا در رسانه قرآنی خود بتوانیم فعالیت‌ها و طرح‌های منحصر به فرد این مؤسسه را رسانه‌ای و پوشش خبری مناسب دهیم، افزود: در این عرصه نیز از هیچ کوششی فروگذار نکردیم.
بابایی اظهار کرد:‌ در جامعه کنونی ما مشکلات و ناهنجاری‌های فراوانی وجود دارد و شاید بتوان گفت که ۹۰ درصد این مشکلات نشئت گرفته از دوری از قرآن است و این همان چیزی است که دقیقاً مقام معظم رهبری به آن اشاره دارند.

آموزه‌های قرآن را در زندگی خود عملی کنیم
رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا آموزه‌های قرآن را در زندگی‌های خود عملی کنیم، گفت: هنوز سبک زندگی قرآنی در جامعه تحقق نیافته است لذا امروز همه افراد به خصوص مسئولان موظف هستند آموزه‌های قرآن را به زبان زندگی که قابل فهم برای اقشار مختلف مردم باشد، ترویج و گسترش دهند.
وی با ابراز امیدواری از اینکه بتوان با همکاری مؤسسات توانمند و قوی مانند بیت‌الاحزان بتوانیم این مهم را در سطح جامعه گسترش دهیم، تأکید کرد که ما هم هر کاری که از عهده‌مان بر آید حتماً انجام می‌دهیم تا بتوانیم خدمت کوچکی در حد وسع و توان خود انجام دهیم.
بابایی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: سالیانه ۱۷ هزار نفر در آموزش‌های کوتاه مدت و ۵۰۰ نفر در بخش آموزش عالی ما مشغول به تحصیل می‌شوند.

آموزش‌های قرآنی ویژه قشر خاصی نیست
وی اهمیت آموزش‌های قرآنی را یادآور شد و گفت: گاهاً برخی گمان می‌کنند که آموزش‌های قرآنی تنها باید برای قشر خاصی رخ دهد در صورتی که این‌گونه نیست و این وظیفه همه ماست که آموزش‌های قرآنی را گسترش دهیم.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس با تأکید بر اینکه ما خود را موظف به انجام چنین آموزش‌هایی می‌دانیم، ابراز امیدواری کرد که بتوان باز هم با مؤسسه بیت‌الاحزان همکاری در بحث برگزاری کلاس‌های آموزش قرآنی داشته باشد.
بابایی با یادآوری اینکه خبرگزاری ایکنا ذیل جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کند، گفت: ما در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های قرآنی را انجام می‌دهیم به عنوان مثال علاوه بر خبرگزاری ایکنا، در بحث آموزش‌های کوتاه مدت آموزش‌های حفظ قرآن و تجوید به‌صورت عمومی برگزار می‌کنیم.
وی گفت: همچنین در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی فارس نیز جشنواره‌های سراسری قرآن و هنر به‌صورت دو سالانه ویژه دانشجویان هنرمند سراسر کشور برگزار می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس در پایان یادآور شد که جهاد دانشگاهی یک نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی است که بر اساس مأموریت‌های ذاتی خود،‌ در حوزه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ اقداماتی را در حد وسع و توان خود انجام داده است و امیدواریم بتوانیم باز هم فعالیت‌ها و همکاری خود با مؤسسه بیت‌الاحزان گسترش دهیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات