پایان مهلت نام نویسی طرح های شبانه روزی بیت الاحزان/ ثبت نام 69 عراقی و 21 تبعه خارجی/ تمامی استانهای کشور متقاضی حضور در طرح شبانه روزی/ فارس، خراسان رضوی و خوزستان استانهای پیشتاز در ثبت نام حفظ یکساله

 

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، از پایان مهلت نام نویسی طرح های شبانه روزی حفظ تخصصی مؤسسه خبر داد.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با اشاره به ثبت نام ۸۳۶ نفر در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله مؤسسه از طریق سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات بیت الاحزان افزود تعداد ۶۹ نفر از جوانان عراقی نیز با هماهنگی اتحادیه تشکلهای قرآنی عراق اقدام به نام نویسی در این طرح ها نموده اند که به این ترتیب تعداد متقاضیان حفظ شبانه روزی یکساله کل قرآن کریم به ۹۰۵ نفر در سال تحفیظی ۹۷- ۹۸ خواهد رسید.

وی تعداد مراکز حفظ شبانه روزی یکساله مؤسسه را در سال جاری ۱۳ مرکز در ۹ استان کشور ذکر و خاطر نشان کرد مراکز حضرت ثامن الحجج(ع) مشهد با ۱۴۴، حضرت زینب کبری(ع) استهبان(تنها مرکز ویژه خواهران) با ۱۲۲ و امام سجاد (ع) قم با ۱۰۱ داوطلب بیشترین تعداد ثبت نام کننده را به خود اختصاص دادند و مراکز حضرت شاهچراغ(ع) شیراز، امام حسن مجتبی(ع) روستای لای خرمی استهبان و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) روستای محمد آباد استهبان به ترتیب رتبه های بعدی را از لحاظ تعداد داوطلب کسب کردند.

این حافظ قرآن کریم با بیان این که در سال گذشته در ۹ مرکز برگزار کننده تعداد ۶۶۶ نفر ثبت نام کردند، افزایش تعداد ثبت نام کنندگان در سال جاری را به دلیل افزایش تعداد مراکز به ۱۳ مرکز عنوان کرد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار داشت در این طرح خوشبختانه از تمامی ۳۱ استان کشور ثبت نام کننده داشتیم که استانهای فارس، خراسان رضوی و خوزستان به ترتیب با ۱۲۴، ۱۱۷ و ۸۹ ثبت نام کننده رتبه های اول تا سوم را از این لحاظ کسب نمودند و استانهای ایلام و سمنان با ۳ داوطلب، کمترین میزان ثبت نام کننده را داشتند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی فارس با بیان این که داوطلبان از ۱۸۴ شهرستان کشور در دوره حفظ یکساله نام نویسی کرده اند، شهرستان های مشهد با ۸۰، بیرجند با ۵۲ و قم با ۴۷ ثبت نام کننده را شهرستانهای پیشتاز عنوان کرد و افزود در این دوره همچنین ۲۹ داوطلب از اتباع خارجی اقدام به ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام شاهسونی در خصوص تحصیلات داوطلبان نیز اظهار داشت: ۲۳۲ تن از داوطلبان از طلاب حوزه علمیه می باشند و از سایر داوطلبان، تعداد ۴۶۱ نفر زیر دیپلم هستند و ۸۷ نفر با مدرک دیپلم، ۵ نفر کاردانی و ۲۸ نفر کارشناسی در این دوره اقدام به نام نویسی کرده اند.

این حافظ کل قرآن کریم در توضیح پراکندگی سنی شرکت کنندگان ، حدود ۴۰ درصد از داوطلبان را از سنین زیر ۱۷ سال، حدود ۴۰ درصد بین ۱۷ تا ۲۲ سال و ۲۰ درصد بقیه را بالای ۲۲ سال عنوان کرد.

وی در پایان یاد آور شد هم اکنون مصاحبه تخصصی این مراکز در حال برگزاری است که از این بین، قرآنی آموزانی که شرایط لازم را احراز نمایند به دوره آزمایشی که از ۱۹ تیرماه آغاز می‌گردد راه می یابند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات