مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از اشتغالزایی این مؤسسه برای یک هزار و ۵۰۰ نفر در سراسر کشور خبر داد و افزود: اگر بیت‌الاحزان از سوی مقامات استانی و كشوری حمایت‌های لازم می‌شد قطعاً اشتغالزایی آن به چندین برابر می‌رسید.

 

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه این مؤسسه الگوی بسیار مناسبی برای اشتغالزایی است، از اشتغالزایی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر در سراسر کشور خبر داد.
وی افزود: تنها در مرکز مدیریت مؤسسه بیت‌الاحزان که در یک روستای کوچک واقع در دهستان خیر شهرستان قرآنی استهبان قرار دارد، ۷۰ نفر مشغول به کار هستند یعنی در یک روستا، یک مؤسسه برای ۷۰ نفر از اعضای آن اشتغال ایجاد کرده است.

قطعاً فعالیت‌های اشتغالزایی بیت‌الاحزان قابل ترویج است
شاهسونی با تأکید بر اینکه قطعاً این نوع فعالیت‌ها قابل ترویج و گسترش است، گفت: اگر بیت‌الاحزان از سوی مقامات استانی و کشوری حمایت‌های لازم می‌شد قطعاً اشتغالزایی آن به چندین برابر می‌رسید.

نیاز به حمایت مسئولان استانی و کشوری داریم
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ادامه داد: ما می‌توانیم این میزان اشتغالزایی را به ۵ هزار نفر و حتی تا ۱۵ هزار نفر هم در سراسر کشور گسترش دهیم البته به شرط آن که از سوی مسئولان مربوطه حمایت شویم.

مسئولان اشتغالزایی فرهنگی را نیز مدنظر داشته باشند
وی با یادآوری این نکته که یکی از بزرگترین مشکلات استان فارس، بحث بیکاری جوانان و نبود اشتغال است، گفت: خوب است که مسئولان اشتغالزایی فرهنگی را برای رفع معضل بیکاری جوانان در دستور کار قرار دهند و مسلماً نتیجه آن را هم خواهند دید.
شاهسونی گفت: گرچه ما از کمک‌های دولتی استفاده کردیم اما این کمک‌های درصد قابل توجهی نیست و در مجموعه فعالیت‌های بیت‌الاحزان شاید برای ۵ درصد آن نیز کفایت نکند در حالی که می‌توانند بسیار بیشتر از این‌ها از ما حمایت کنند.

تمام ظرفیت‌های بالقوه بیت‌الاحزان، بالفعل شود
رئیس هئیت امنای اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی فارس در پایان خواستار استفاده از تمام ظرفیت مؤسسه بیت‌الاحزان شد و تأکید کرد که اگر تمام این ظرفیت‌های بالقوه تبدیل به بالفعل شود، مسلماً شعار فارس، قطب قرآنی کشور نیز محقق خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات