مسئول مؤسسه بیت‌ا‌لاحزان شهرستان استهبان از وجود ۱۵ شعبه در این شهرستان و حضور حدود ۵۰۰ قرآن‌آموز خردسال در مهد و پیش‌دبستانی و ۳۰۰ قرآن‌آموز بزرگسال خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از ایکنا، احمد تاج‌بخش مسئول شعب مؤسسه بیت‌ا‌لاحزان شهرستان استهبان گفت: ۱۵ مرکز از مؤسسه در شهرستان استهبان فعالیت می‌کند که سه مرکز در خود شهر و ۱۲ مرکز دیگر در روستاهای شهرستان استهبان قرار دارد.

وی ادامه داد: از فعالیت‌های عمومی این مراکز می‌توان به برگزاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، تجوید و ترجمه و مفاهیم و همچنین فعالیت‌های مهد و پیش‌دبستانی قرآن اشاره کرد که ویژه خردسالان پنج و شش سال است.
تاج‌بخش اظهار کرد: حدود ۵۰۰ قرآن‌آموز خردسال دختر و پسر در مهد و پیش‌دبستانی و حدود ۳۰۰ قرآن‌آموز بزرگسال آقا و بانو در مراکز مؤسسه در شهرستان استهبان در حال بهره‌گیری از علوم قرآنی هستند.
وی با اشاره به فعالیت‌های تخصصی این شعب در شهرستان استهبان اضافه کرد: مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی و تفسیر قرآن و دو خوابگاه یکی ویژه بانوان ایرانی و دیگری ویژه بانوان عراقی در سطح شهرستان استهبان فعال است که این بانوان پس از گزینش و مصاحبه و کسب موفقیت در دوره آزمایشی، برای دوره یکساله حفظ قرآن انتخاب شدند.
مسئول شعب مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌ا‌لاحزان شهرستان استهبان با اشاره به دانش‌سرای علوم قرآن و حدیث باقر‌العلوم(ع) وابسته به مؤسسه، اظهار کرد: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به برپایی دوره‌های تربیت معلم ویژه حافظان کل قرآن اشاره کرد که پس از طی کردن مراحل مصاحبه و قبولی در آزمون ورودی در دوره‌ها پذیرش می‌شوند. از جمله این رشته‌های تربیت مربی می‌توان به روخوانی و حفظ طی شهریورماه امسال و دوره تربیت مربی تجوید در حال حاضر و همچنین دوره تربیت معلم ترجمه و مفاهیم قرآن در آذرماه اشاره کرد.
تاج‌بخش بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های شاخص این مؤسسه در شهرستان استهبان می‌توان به برگزاری دوره آمادگی حفاظ کل مؤسسه به منظور کسب موفقیت در آزمون کتبی و شفاهی سازمان سنجش آموزش کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان دارالقرآن و دریافت مدرک لیسانس اشاره کرد. مسئول بیت الاحزان شعبه استهبان افزود: بنا بر مصوبه مجلس شورای اسلامی، حافظان کل قرآن کریم در صورت موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم قرآن و حدیث و آزمون شفاهی حفظ کل قرآن کریم، مدرک کارشناسی رشته علوم قرآن و حدیث را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون لحاظ شرط سنی و مدرک تحصیلی گذشته دریافت خواهند کرد.
وی با اشاره به موفقیت ۱۰۰ درصدی حفاظ دانشسرای باقرالعلوم در دریافت مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث، ادامه داد: امسال چون کار تخصصی‌تر در دانش‌سرا انجام شد و حفاظ با دقت بیشتری گزینش شدند، دو آقا و پنج بانو پذیرش شدند که با گذراندن دوره هشت ماهه در دانش‌سرا موفق به دریافت مدرک این مقطع شدند و این حفاظ از استان‌های تهران، یزد، کرمان، فارس، خوزستان و چهارمحال و بختیاری بوده‌اند.
مسئول شعب مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌ا‌لاحزان شهرستان استهبان اظهار کرد: این دانش‌سرا تنها یک شعبه دارد که در شهرستان استهبان است و در آن از بانوان و آقایان حافظ قرآن پذیرش به عمل می‌آید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات