جمشید انصاری مسئول بیت الاحزان ممسنی: تربیت 15 هزار قرآن آموز در ممسنی نشان از اهمیت و توانایی کار موسسه قرآنی بیت الاحزان در این شهرستان است.

 

جمشید انصاری مسئول بیت الاحزان شهرستان ممسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) بیان داشت: مؤسسات قرآنی نقش بسزایی در شکوفایی فرهنگ اسلامی ایرانی دارند و زمینه ساز پرورش و تربیت قاریان و حافظان برجسته قرآن در کشور هستند. خوشبختانه به برکت وقوع انقلاب اسلامی فضای خوبی برای این کار ایجاد شد و در نتیجه گام های بزرگی برداشته شد اما انتظار می رود که این روند در حوزه فرهنگ های اسلامی و قرآن آموزی با قوت بیشتری صورت گیرد.

وی بزرگترین دغدغه جامعه قرآنی را مضاعف کردن توانمندی ها از طریق تعامل با نهادهای مرتبط در بخش های دولتی و مردمی به منظور تحقق اهداف مورد نظر دانست و ابراز امیدواری کرد دولت در کوتاهترین زمان ممکن الگوی معقولی در حوزه فعالیت موسسات قرآنی تعریف کند. این فعال قرآنی با بیان این که انتظارات از نهاد های فرهنگی در حوزه قرآن بالاست به این نهادها توصیه کرد تعامل و برنامه های هماهنگ تری با موسسات قرآنی داشته باشند چرا که مطمئناً سپردن کار به موسسات خصوصی نتایج بهتری را رقم خواهد زد. انصاری افزود: باید اظهار کرد که متاسفانه برخی ها در خواب غفلت هستند و از این موضوع بسیار مهم غافل شده اند برای مثال تربیت ۱۵ هزار قرآن آموز در ممسنی نشان از اهمیت و توانایی کار موسسه قرآنی بیت الاحزان در این شهرستان دارد.

مسئول بیت الاحزان شهرستان ممسنی با بیان این که استان فارس دارای مربیان قرآنی متخصص و آموزش دیده در سطوح عالی ، اساتید و نخبه های قرآنی است که مایه مباهات هستند افزود: خوشبختانه در کنار این اساتید وجود موسسات قرآنی از جمله بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان یکی از مراکز هدایت و کنترل قوی فعالیت های قرآنی ظرفیتی است که باید دولت با استفاده از آن به سمت تحقق جامعه قرآنی حرکت کند وقتی این ظرفیت مهیا شده است چرا غافل باشیم؟!

انصاری به خواسته های خود از دولت پرداخت و با اشاره به این که کمبود امکانات سخت افزاری، کمبود بودجه کافی با وجود هزینه کرد کلان موسسات، عدم توانایی مسئولان در رسیدگی به مشکلات معیشتی و اقتصادی اعضای موسسات قرآنی از مشکلات این مؤسسات قرآنی است بیان داشت: با همه این مشکلات کمک های مردمی و خیرخوهانه باعث شده تا از سال ۸۵ که این موسسه در شهرستان تاسیس شد تا کنون تمامی این موارد را پشت سر بگذاریم ولی انتظار داریم دولت نیز ما را کمک کند.

این فعال قرآنی از وقف قطعه زمینی جهت فعالیت های قرآنی مؤسسه در شهر نور آباد به همت مردم خیر اندیش ممسنی خبر داد و گفت: انتظار می رود دولت و خیرین در احداث ساختمان موسسه کمک ویژه ای کنند و مطمئنا تهیه چنین زیر ساخت و مهیا کردن سخت افزار ها سرعت و کیفیت کار های قرآنی را افزایش می دهد و می تواند نتایج درخشان تری در جامعه داشته باشد. لذا به نظر می آید حمایت دولت از این کار در واقع حمایت از کارهای فرهنگی و اجتماعی مد نظر خود دولت است.

وی ادامه داد: دولت مردان و دلسوزان نظام توجه داشته باشند اهمیت نقش مؤسسات قرآنی در ترویج اخلاق و سبک زندگی قرآنی در جامعه ثابت شده است آیا زمان آن نرسیده است که در کنار دیگر نهاد های ترویج دهنده اخلاق مانند دانشگاه، حوزه علمیه، آموزش و پرورش و … به موسسات قرآنی نیز توجه شود. این موسسات به عنوان بازوی های کمک کننده به این نهادها می توانند نقش آفرین باشند و مکمل و تکمیل کننده در اجرا و آموزش سبک زندگی اسلامی باشند. سبکی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می تواند نجات دهنده آدمی از این بزنگاه های اجتماعی کنونی باشد

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات