حجت الاسلام شاهسونی گفت: مؤسسه بیت الاحزان در راستای افزایش توانمندی علمی معلمان حفظ و کیفیت بخشی به فعالیت های قرآنی آموزشی مؤسسه، فعالیت معلمان حفظ خود در سال آتی را منوط به کسب یکی از درجات تخصصی از آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم نموده است

 

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان از الزامی شدن حضور معلمان حفظ این مؤسسه در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم سازمان دارالقرآن در سال جاری خبر داد.

وی افزود: یکی از مصوبات نشست مسئولان شهرستانی بیت الاحزان که در تاریخ ۲۵ بهمن ماه سال جاری برگزار شد، الزامی شدن حضور معلمان حفظ تمامی شعب و مراکز قرآنی مؤسسه بیت الاحزان در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم سازمان دارالقرآن بود.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این که آزمون سازمان دارالقرآن معتبرترین آزمون تخصصی قرآن کریم کشور و مورد تأیید تمامی دستگاه ها و نهادهای قرآنی می باشد افزود: مؤسسه بیت الاحزان نیز در راستای افزایش توانمندی علمی معلمان حفظ و کیفیت بخشی به فعالیت های قرآنی آموزشی مؤسسه، فعالیت معلمان حفظ خود در سال آتی را منوط به کسب یکی از درجات تخصصی از آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم نموده است.

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به مزایای دریافت این مدرک افزود: علاوه بر ارتقای دانش فردی، طبق مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور دارندگان این مدارک بسته به درجه تخصصی کسب شده، مدارک تحصیلی همطراز دیپلم تا دکترا را کسب می کنند و همچنین جهت تحصیلات دانشگاهی رایگان و ارتقای جایگاه شغلی این افراد تسهیلات ویژه ای درنظر گرفته شده است.

مدیر مؤسسه قرآنی بیت الاحزان خاطر نشان کرد: معلمانی که در این آزمون شرکت نکنند طبق مصوبه نشست مسئولان شهرستانی بیت الاحزان در سال آینده اجازه تدریس حفظ در شعب را نخواهند داشت.

یاد آور می شود نام نویسی چهاردهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در رشته های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء که از تاریخ ۱۳۹۷/۱۱/۲۱ آغاز شده است تا تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ادامه خواهد داشت.

علاقمندان می توانند جهت نام نویسی در طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، آشنایی با ضوابط ثبت نام و آزمونها، تقویم اجرایی چهاردهمین دوره و دریافت نمونه سؤالات آزمون بر روی لینک زیر کلیک نمایند:

 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات