حمیدرضا لیمویی از تربیت 80 حافظ قرآن مرکز شبانه روزی امام سجاد (ع) قم درتابستان 98 خبر داد.

 

حمیدرضا لیمویی در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها از تربیت ۸۰ حافظ  قرآن مرکز شبانه روزی امام سجاد (ع) قم درتابستان ۹۸ خبر داد.

مسئول موسسه بیت الاحزان در استان قم، با اشاره به فعالیت های بیت الاحزان در این استان افزود درتابستانی که گذشت خوشبختانه تعداد هشتاد نفر در طرح ملی رحله مرکز شبانه روزی امام سجاد (ع) قم موفق به حفظ یک تا چهار جزء قرآن شدند و در مجموع می‌توان گفت ۵۰۰ نفر-جزء حافظ در این مدت تربیت شدند.

وی افزود: مراسم اختتامیه دوره دوم و افتتاحیه سومین دوره مرکزقرآنی امام سجاد (ع) با حضور مسئولین کشوری برگزار شد که در این مراسم آیت الله شب زنده دارازفقهای شورای نگهبان وآقای قاسمی مسئول فرهنگی دانشگاههای علوم قرآنی کشور به ایراد سخنرانی پرداختند.

این فعال قرآنی افزود: مدرسه شبانه روزی امام سجاد با مدیریت حجت والاسلام المسلمین کوچکی با دارا بودن ۲۸ نفر قرآن آموز به تربیت حفاظ در سال ۹۸ می پردازد که به تازگی موفق به  کسب رتبه اول  مسابقات حفظ ۵ جزء دربین مراکز شبانه روزی موسسه بیت الاحزان شد.

لیمویی به دغدغه  مدیریت کلان موسسه بیت الاحزان در خصوص تشکیل مجمع الحفاظ اشاره کرد وافزود : با برنامه ریزی و جلسات شکل گرفته خوشبختانه مجمع الحفاظ  قم را  راه اندازی کردیم که به صورت ماهانه جلساتی برگزارمی‌گردد.

مسئول بیت الاحزان قم گفت: اولین گردهمایی مجمع الحفاظ با حضور ۹۰ نفر از حافظان قرآن کریم برگزار شد و برنامه های جانبی نظیر مسابقات حفظ قرآن کریم، کلاسهای تثبیت ویژه حفاظ،  سالن فوتسال، استخر وبرنامه های جانبی دیگر اجرا شد.

این حافظ قرآن با بیان این که برنامه های آموزشی حفظ روزانه  و آموزش‌های قرآنی در سطح شعب مؤسسه در استان نیز برقرار بوده است گفت: سرکار خانم کریمیان به عنوان مسئول آموزش خواهران فعالیت های خوبی را در تابستان داشتند و موفق شدند علاوه بر برنامه های عادی مؤسسه، تعداد ۱۷۰ نفر از ایتام را تحت آموزش قرآنی مؤسسه قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت روابط عمومی در انعکاس اخبار و فعالیت ها بویژه در شهر قم گفت: با انتصاب آقای ثبوت به مدیریت روابط عمومی قدم های بزرگی در این رابطه برداشته شد و همچنین از قابلیت های وی در ساماندهی امور مالی و سیستماتیک کردن فرآیندهای اداری بهره مند شدیم.

لیمویی همچنین از انتصاب مسئولان فرهنگی و طرح نخبگان در این استان خبر داد و گفت: امیدواریم با این انتصابات شاهد ارتقای  فعالیت های فرهنگی مؤسسه  شامل امورهیئت، اردوها و مسابقات باشیم.

 وی در توضیح برنامه های پیش روی موسسه بیت الاحزان قم گفت: برنامه ریزی هایی جهت برگزاری گردهمایی ۲۰۰۰ حافظ  موسسه دراستان قم انجام شده است و برنامه ریزی های لازم جهت معرفی موسسه در سطح کشور در دستور کار قرار گرفته است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات