علاقه‌مندان به حفظ قرآن از سراسر كشور از هر سن و جنسیت و با هر میزان آگاهی و دانش قرآنی می‌توانند با مراجعه به سایت مؤسسه بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام نمایند.

 

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی این موسسه از آغاز ثبت نام حفظ مجازی قرآن کریم از روز گذشته پنجم آذر ماه خبر داد.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی طرح حفظ مجازی قرآن کریم گفت: با وجود گستردگی مراکز قرآنی و طرح های حفظ قرآن بیت الاحزان، ولی اقشار مختلفی هستند که به دلایل گوناگون مانند عدم وجود شعبه یا مرکز قرآن در شهرشان یا عدم امکان حضور در مراکز شبانه روزی یا مشغله‌های گوناگون امکان حضور در طرح‌های حضوری را ندارند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور به تجربه موفق سازمان اوقاف، مؤسسه قرآن و نهج البلاغه و برخی دیگر از مؤسسات قرآنی در حفظ تلفنی اشاره کرد و افزود: مؤسسه بیت الاحزان نیز در چند سال گذشته به صورت غیر رسمی توسط برخی مربیان خود اقدام به برگزاری آزمایشی طرح های حفظ تلفنی کرده بود که در ارزیابی‌ها متوجه موفقیت‌های خوبی در این مراکز شدیم تا جایی که برخی قرآن آموزان این دوره رتبه های برتر مسابقات دانش آموزی و اوقاف را کسب کرده بودند.

این حافظ کل قرآن کریم در توضیح شیوه برگزاری این دوره خاطر نشان کرد: پس از ثبت نام داوطلبان، هر ده قرآن آموز به عنوان یک کلاس تحت آموزش یک مربی قرآن کریم قرار می‌گیرند که به صورت دوره‌ای در طول هفته با قرآن آموزان تماس گرفته و ضمن ارائه برنامه جدید، محفوظاتشان را مورد پرسش قرار می‌دهد.

وی سطوح امتحانی را کاملاً مشابه سطوح امتحانی دوره‌های روزانه شعب مؤسسه عنوان کرد و گفت: سطوح جزء یک، جزء سی، ۳ ، ۶ ، ۹ ، ۱۲ ، ۱۵ ، ۱۸، ۲۱، ۲۴، ۲۷ و ۳۰ جزء قرآن کریم همانند دوره‌های حفظ عمومی مؤسسه جهت دوره‌های حفظ مجازی نیز در نظر گرفته شده است و قرآن آموزان این دوره‌ها جهت آزمون می‌بایست همزمان با برنامه آموزشی عمومی شعب مؤسسه که در دو نوبت شهریور و اسفند ماه هر سال برگزار می شود، به نزدیک ترین شعبه بیت الاحزان نسبت به محل زندگی خود مراجعه کنند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تأکید بر استفاده از روش‌های اجرایی ویژه مؤسسه بیت الاحزان در این دوره گفت: با توجه به ظرفیت خوبی که این مؤسسه از لحاظ وجود نیروی انسانی متخصص و توانمند در بین حافظان کل قرآن کریم خود دارد در جذب قرآن آموزان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 عضو بنیادملی نخبگان قرآنی کشور اظهار کرد: علاقه‌مندان به حفظ قرآن از سراسر کشور از هر سن و جنسیت و با هر میزان آگاهی و دانش قرآنی می‌توانند با مراجعه به سایت مؤسسه بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام نمایند.

این حافظ کل قرآن کریم از برگزاری دوره‌های توجیهی جهت اساتید طرح خبر داد و گفت: در این دوره‌ها موارد تخصصی تدریس مجازی همچون نحوه برخورد با قرآن آموز، نحوه پرسش، امتیاز دهی، برنامه‌ها، شیوه‌های آموزش و موارد مختلف آموزش داده می‌شود.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان با توصیه به داوطلبان جهت حضور در دوره‌های حضوری تصریح کرد: با توجه به مزایای بی‌شماری که حفظ حضوری قرآن کریم دارد در وهله اول به علاقمندان توصیه می‌کنیم در دوره‌های حضوری شرکت نمایند و چنانچه به هیچ عنوان امکان حضور در این دوره‌ها را ندارند در دوره‌های حفظ مجازی شرکت نمایند.

شاهسونی با تأکید بر این که این دوره در حال حاضر به صورت متمرکز تحت مدیریت مرکز مدیریت بیت الاحزان اجرا می‌شود گفت: شعب مؤسسه می توانند با شناسایی و تشویق داوطلبان متقاضی حفظ مجازی نقش موثری در پیشبرد امور قرآنی و این طرح غیر حضوری داشته باشند.

داوطلبان خواهر می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره همراه ۰۹۱۷۶۹۹۴۶۳۰ و یا شماره ثابت ۰۷۱۵۳۲۸۴۰۷۶ (داخلی ۱۰۲ و ۱۰۳) در ساعات اداری تماس حاصل نمایند و شماره تلفن های ۰۹۱۷۶۱۱۵۶۸۲ و شماره ثابت  ۰۷۱۵۳۲۸۴۰۷۶ (داخلی  ۱۰۴) نیز در ساعات اداری پاسخگوی سؤالات برادران خواهد بود.

علاقمندان جهت ثبت نام و آگاهی از شرایط بر روی این لینک کلیک نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
5 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

چه جوری ثبت نام میشه

سلام منم خیلی دوست دارم اما نمیدونم چطور باید ثبت نام کنم ممنونم راهنمایی کنید حیدری از رشت

سلام
ثبت نام کردم دو هفته گذشته ۱۵۰هم پرداخت کردم
نوشته بودن تماس میگیرن خبری نشد
یا کلاه برداران یا خیلی بی نظم و بی در و پیکر
سومی نداره