حجت الاسلام جودکی مسئول بیت الاحزان در شهرستان شیراز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به تشریح فعالیت‌های بیت الاحزان شیراز پرداخت.

 

حجت الاسلام جودکی مسئول بیت الاحزان در شهرستان شیراز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به تشریح فعالیت‌های بیت الاحزان شیراز پرداخت.

وی با بیان این که اولین شعبه بیت الاحزان در شیراز از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را در خیابان مسلم آغاز کرد گفت: هم اکنون ۱۴ شعبه مؤسسه در شیراز در حال فعالیت می‌باشد و در مجموع ۵۳ نفر کادر آموزشی مشغول آموزش قرآن کریم می‌باشند و به طور میانگین در هر شعبه حدود ۱۰۰ قرآن آموز علوم مختلف قرآنی را فرا می گیرند.

این فعال قرآنی به برگزاری کلاس‌های مختلف قرآنی در شعب شیراز اشاره کرد و گفت: علاوه بر کلاس‌های حفظ عمومی قرآن در شعب شیراز، کلاس‌های روخوانی و روانخوانی، حفظ نیمه تخصصی و تخصصی، تجوید و تجوید تخصصی ویژه اساتید قرآن کریم نیز در حال برگزاری است.

جودکی با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی همکاران در شعب بیت الاحزان شیراز گفت: خوشبختانه ثمره این تلاش‌ها تربیت ده‌ها حافظ کل قرآن کریم و صدها حافظ اجزاء قرآن بوده است تا جایی که فقط در سال گذشته تعداد ۱۷ حافظ کل در شعب شیراز تربیت شدند که در بین شهرستان‌هایی که بیت الاحزان فعالیت دارد بیشترین تعداد بود.

وی با اشاره به برگزاری جشن حافظان قرآن این شهرستان که اخیراً در تالار ولایت شاهچراغ (ع) برگزار شد گفت: در این مراسم که به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن برگزار گردید از ۳۷ نفر از حافظان ۱۸ جزء و مربیان و پرسنل خواهر شعب و همچنین ۳۰ نفر از برگزیدگان مسابقات سراسری بیت الاحزان در مرحله شهرستان تقدیر به عمل آمد.

این مدیر قرآنی افزود: جا دارد به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) از زحمات همسرم خانم طیبه شاهسونی که اولین سفیر قرآنی بیت الاحزان می باشند و در زمانی که شعبه شهرک فتح المبین داراب احتیاج به مربی قرآنی داشت سختی مهاجرت و دوری از خانه را تحمل کرد و گسترش قرآن کریم پرداخت تشکر کنم. ما همه چیزمان برای قرآن است و از این که در محیط زندگی ما قرآن جریان دارد بسیار خدا را شاکرم.

مسئول بیت الاحزان شهرستان شیراز در ادامه به تشریح برنامه‌های پیش روی مؤسسه در شیراز پرداخت و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امیدواریم در سال جاری ۳۰ حافظ کل قرآن دیگر تربیت کنیم و برنامه ریزی‌هایی نیز به منظور برگزاری دوره‌های تخصصی جهت حافظان کل قرآن جدید شیراز صورت گرفته است. خوشبختانه در بخش آقایان نیز فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌ایم و در حال گسترش آن هستیم و در صدد هستیم با توجه به شرایط فعلی اقتصادی، فعالیت شعب در سال جاری را با تراز مثبت به پایان برسانیم. همچنین درخواست‌هایی جهت تأسیس شعب جدید در شیراز به دست ما رسیده که در حال بررسی شرایط هستیم و در صورت احراز تمامی شرایط، شاهد راه اندازی شعبه‌های جدید مؤسسه در این شهر خواهیم بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات