تاکنون 28 میزبان قطعی شده/ شروع دوره از 25 تیرماه/ طرح ویژه برادران است

 

حجت الاسلام هادی سیاری دبیر طرح ملی رحله در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) از آغاز نام نویسی ششمین دوره طرح ملی رحله از ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۹ خبر داد.

وی با بیان این که هر سال نام نویسی این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می‌شد گفت: با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده بودیم بنا بود امسال این طرح را با وسعت بیشتری نسبت به دوره های پیشین برگزار کنیم اما فراگیری ویروس کرونا باعث شد که به حداقل ها اکتفا کنیم، لذا به ناچار زمان نام نویسی در این طرح به تعویق افتاد و بر این اساس تغییراتی نیز در نحوه برگزاری آن صورت پذیرفت.

این حافظ کل قرآن کریم در خصوص تغییرات صورت گرفته گفت: اصلی ترین تغییر صورت گرفته کاهش مدت زمان طرح از دو ماه به یک ماه می‌باشد و میزان حفظ قرآن آموزان نیز به ۲۰۰ آیه از سوره مبارکه بقره به همراه یک سطح از «طرح ملی آیات زندگی» شامل ۴۰ آیه موضوعی تغییر یافته است.

سیاری در ادامه به وضعیت میزبانان این طرح اشاره کرد و گفت: با بازرسی‌های صورت گرفته و بررسی مستندات و مدارک ارسالی تاکنون شرایط ۲۸ داوطلب میزبانی جهت برگزاری طرح به طور قطعی احراز شده است و وضعیت سایر داوطلبان نیز در حال ارزیابی است که پس از قطعی شدن در صفحه ثبت نام سایت بیت الاحزان قرار خواهد گرفت.

دبیر طرح ملی رحله با شرح برنامه زمانبندی ششمین دوره طرح ملی رحله گفت: طبق مصوبه ستاد طرح ملی رحله روزهای ۲۵ و ۲۶ تیرماه مصاحبه و پذیرش قرآن آموزان صورت خواهد گرفت، در روز ۲۷ تیرماه افتتاحیه و کلاس‌های توجیهی قرآن آموزان برگزار می شود و ان شاء الله آغاز رسمی کلاس‌ها از ۲۸ تیرماه خواهد بود.

وی با تأکید بر این که طرح ویژه برادران می‌باشد افزود: سال گذشته تنها در یک مرکز در شهرستان فسا طرح را ویژه خواهران برگزار کردیم که در سال جاری به دلیل نبودن شرایط لازم طرحی ویژه خواهران نخواهیم داشت و تمامی طرح‌ها مخصوص نوجوانان و جوانان ۱۴ تا ۲۲ سال برادر می باشد.

این فعال قرآنی در پایان، برگزاری قطعی طرح را منوط به اعلام وضعیت سفید در کشور در زمان برگزاری طرح و اجازه مسئولان کشور در این خصوص دانست و تأکید کرد: چنانچه تا زمان شروع دوره که ۲۵ تیرماه می‌باشد مجوز لازم را کسب نکنیم طبیعتاً طرح را لغو کرده و هزینه‌های ثبت نام را به داوطلبان عودت خواهیم داد.

یاد آور می‌شود طرح ملی رحله، حفظ شبانه روزی اجزاء قرآن کریم در تابستان ویژه جوانان و نوجوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله می باشد که مؤسسه بیت الاحزان هر ساله با همکاری نهادهای متولی امور قرآنی کشور نظیر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار می کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات