عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مدیر موسسه بیت الاحزان گفت: هزینه واقعی تربیت هر حافظ کل قرآن کریم در این موسسه طی یک سال بین ۱۷ تا ۲۳ میلیون تومان است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی‌رضا شاهسونی روز یکشنبه با اشاره به هزینه‌های برپایی مراکز شبانه روزی حفظ یک ساله قرآن در موسسه فرهنگی قرآنی بیت الاحزان گفت: طبق برآوردی که در مجموعه مؤسسه داشتیم، هزینه واقعی تربیت هر حافظ کل قرآن کریم بین ۱۷ تا ۲۳ میلیون تومان متغیر است در حالی که فقط بخش اندکی از این مبلغ یعنی بین ۲میلیون و ۷۰۰ هزار تا چهار میلیون تومان در مراکز مختلف از قرآن آموزان اخذ می شود و در واقع می توان گفت حافظان این مراکز بورسیه هستند.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور پس از شیوع ویروس کرونا و کسادی و تعطیلی کسب و کارها افزود: طی جلسه ای که با همکاران در مؤسسه بیت الاحزان داشتیم، با توجه به آغاز نام نویسی مراکز شبانه روزی حفظ یکساله و همچنین طرح ملی رحله تصمیم گرفتیم با وجود افزایش هزینه‌ها، به منظور تسهیل حضور جوانان علاقه مند به فراگیری قرآن، شهریه این دوره ها را نسبت به سال قبل ثابت نگه داریم و در برخی موارد نیز شهریه ها را کاهش دادیم.

این خادم برگزیده قرآنی اضافه کرد: با توجه به هزینه صورت گرفته نیاز است که قرآن آموزان بالاترین کارایی را داشته باشند و بیشترین استفاده را از دوره داشته باشند و به همین دلیل فقط افراد مستعد و دارای پشتکار و روحیه قوی می توانند در این مراکز حفظ تخصصی حضور پیدا کنند.

شاهسونی درباره نحوه تأمین هزینه‌های این مراکز گفت: مؤسسه بیت الاحزان، مؤسسه ای مردم نهاد است و جز در طرح هایی مقطعی آن هم به شکل محدود که مساعدت‌هایی از نهادهای قرآنی کشور نظیر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه دریافت می کند، در تأمین هزینه‌های خود فقط به کمک و همیاری‌های مردم و خیراندیشان متکی است.

ثبت نام بیستمین دوره مراکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن کریم بیت الاحزان از روز گذشته (شنبه) آغاز شد و هموطنان سراسر کشور و همچنین اتباع کشورهای دیگر می توانند در این دوره شرکت کنند.

این دوره یکساله در ۱۲ مرکز شبانه روزی مؤسسه بیت الاحزان در استان های فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، قم، همدان، خوزستان و لرستان برگزار می شود. جوانان علاقه مند ۱۴ تا ۲۲ سال برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی موسسه بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir مراجعه کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات