طرح ملی «آیات زندگی» در حال حاضر در شش استان و با میزبانی ۳۰ مرکز و بهره‌مندی ۹ هزار نفر در حال برگزاری است.

 

حجت‌الاسلام علی‌اصغر همتی، دبیر ستاد طرح ملی آیات زندگی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا درباره نحوه آغاز این طرح گفت: ایده راه‌اندازی این طرح به منظور بهره‌گیری افراد جامعه از آیات کاربردی در فعالیت‌های روزمره، شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح فوق از یک سال گذشته آغاز شد، اضافه کرد: در قالب کارگروه علمی متشکل از اساتید و طلاب حوزه علمیه کازرون و استان فارس و حفاظ، آیات در پنج قالب اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی، احکام و آیات سیاسی جمع‌آوری شد.

همتی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ کتابچه متشکل از ۴۰ آیه، همراه هر کتاب یک درسنامه به چاپ رسیده و این تعداد به ۱۲ کتابچه افزایش پیدا می‌کند. همچنین در این کتاب‌ها مجموع آیات، ویژه اقشار و صنوف مختلف با سلایق گوناگون و در موضوعات متعدد گردآوری شده است.

وی با اشاره به دسته‌بندی حدود ۵۰۰ آیه در این مجموعه، اضافه کرد: در ابتدا این طرح به صورت حضوری و در مراکز میزبان این طرح با حضور هفت هزار نفر برپا شد به گونه‌ای که حتی شاهد اجرای این طرح در پادگان‌ها با در نظر گرفتن مرخصی تشویقی و همچنین دانش‌آموزان مدارس با لحاظ کردن نمره درسی و میان دانشگاه‌ها و مساجد (در مساجد در قالب الصاق پوسترهایی از آیات، و همخوانی آن در هر نماز توسط امام جماعت و نمازگزاران) بودیم.

دبیر ستاد طرح ملی آیات زندگی با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان و همچنین با آغاز موج کروناویروس در کشور و تعطیلی مراکز آموزشی حضوری، این طرح با افزایش مخاطبان همراه بود، تصریح کرد: به گونه‌ای که طی این مدت و با برگزاری طرح به صورت مجازی، شاهد استقبال دو هزار نفری شرکت‌کنندگان بودیم و مجموع بهره‌مندان از این طرح به ۹ هزار نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: این طرح به صورت رایگان با اعطای گواهینامه و با در اختیار قرار دادن منبع به صورت رایگان در ۳۰ مرکز میزبان و در شش استان چون خوزستان، فارس، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، زنجان و تبریز در حال برگزاری است.

همتی درباره نحوه ارزیابی و سنجش محفوظات شرکت‌کنندگان، اظهار کرد: این طرح با شعار هر روز یک آیه در حال انجام است که بعد از حفظ هر ۱۰ آیه طی ۱۰ روز، حفاظ با پنج سؤال تستی که در پایگاه اینترنتی مؤسسه بیت‌الاحزان به نشانی https://beytolahzan.ir بارگذاری می‌شود، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و سپس به سراغ محفوظات جدید می‌روند.

علاقه‌مندان برای ثبت نام فردی و یا نام‌نویسی به عنوان میزبان این طرح به پایگاه اینترنتی مؤسسه بیت‌الاحزان مراجعه کنند.

همچنین حجت‌الاسلام همتی طی سال‌های ۸۵ و ۸۶ توانست طی مدت یک سال و با حضور در دوره حفظ مؤسسه بیت‌الاحزان حافظ کل قرآن شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات