با توجه به برگزاری طرح های ملی حفظ قرآن کریم به صورت حضوری و غیرحضوری از سوی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) و شیوع بیماری کرونا در سطح کشور به پیشنهاد جمعی از حافظان کل قرآن کریم بیت الاحزان پویش «دعوت به حفظ قرآن کریم» راه اندازی شد.

 

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، بارقه‌های امید در دل مردم مؤمن و انقلابی ایران در راستای گسترش فرهنگ قرآن و سیره اهل بیت (ع) در این کشور شکل گرفت. خوشبختانه با رهبری‌ امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این چهل سال قدم های بسیار قابل توجه و گسترده ای در این دو مقوله مهم برداشته شد تا جایی که هم اکنون شاهد برگزاری محافل و مراسم باشکوه مدح و منقبت و عزاداری اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای کشور هستیم و جلسات و کلاس‌ها و مؤسسات قرآنی بسیاری هم اکنون در حال فعالیت هستند. علیرغم این اقدامات مؤثر و سازنده، اما چنانچه در مقام مقایسه با سایر کشورهای اسلامی برآییم، متأسفانه وضعیت کنونی جامعه از نظر تعداد حافظ قرآن کریم در جایگاه چندان مطلوبی نیست و علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری بر ضرورت تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در سال ۱۳۹۰ متأسفانه تاکنون شاهد حرکت چشمگیری از سوی مسئولان در خصوص تحقق این مطالبه کلیدی نبوده‌ایم.

مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به عنوان یکی از مؤسسات فعال و موفق در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم همواره با راه اندازی طرح‌های مختلف حفظ قرآن (اعم از تخصصی، نیمه تخصصی و عمومی) در حد وسع و توان خود در جهت تحقق این امر تلاش کرده است.

در همین راستا این مؤسسه اخیرا به همت جمعی از حافظان قرآن کریم اقدام به راه‏‌اندازی پویش ملّی مجازی «دعوت به حفظ قرآن کریم» کرده است. هدف از راه اندازی این پویش تشویق عموم مردم به حفظ قرآن کریم و ارائه روش‌های دستیابی به این مهم از طریق معرفی طرح‌های ملی حفظ قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان در فضای مجازی می‌باشد.

مؤسسه قرآنی بیت الاحزان هم اکنون در حال برگزاری ۴ طرح: مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی یکساله، طرح ملی رحله، طرح ملی آیات زندگی و طرح ملی حفظ تلفنی قرآن کریم در سطح کشور می باشد. با توجه به اینکه در این پویش علاوه بر طرح های حضوری شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن کریم، ۲ طرح آیات زندگی و حفظ تلفنی به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار می شود فرصتی مناسب برای علاقمندان به حفظ قرآن کریم با هر سن و شغل می باشد که به صورت مجازی در این طرح های حفظ قرآن کریم شرکت نمایند.

بر این اساس حافظان، خادمان و اساتید قرآن بیت الاحزان از سراسر کشور با پیوستن به این پویش مردمی با محوریت قرار دادن آیه مبارکه : مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً (۳۲ / مائده) سعی در دعوت هم وطنان به حفظ قرآن کریم و مهجوریت زدایی از ساحت مقدس قرآن کریم را دارند.

در این پویش از عموم مردم و به ویژه نوجوان و جوانان، دعوت می شود که به جمع حاضر در صفحه اینستاگرام مؤسسه بیت الاحزان به نشانی Instagram.com/beytolahzan.ir بپیوندند و ضمن بهره‏‌برداری از محتوای ارائه شده، در موضوعات مختلف نیز مشارکت کنند.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

عالیه