حجت الاسلام بهروز شادمانی، مسئول مرکز شبانه روزی آل یاسین (ع) شیراز که به تازگی مدیریت مرکز تازه تأسیس «تثبیت و تربیت مربی قرآن کریم» بیت الاحزان را بر عهده گرفته در جمع خبرنگاران جزئیات و ویژگی های این مرکز را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، حجت الاسلام بهروز شادمانی، مسئول مرکز شبانه روزی آل یاسین (ع) شیراز که به تازگی مدیریت مرکز تازه تأسیس «تثبیت و تربیت مربی قرآن کریم» بیت الاحزان را بر عهده گرفته در جمع خبرنگاران جزئیات و ویژگی های این مرکز را تشریح کرد.

وی با اشاره به دغدغه حفاظ مراکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن کریم نسبت به وضعیت خود پس از اتمام دوره یکساله به دلایل و اهداف راه اندازی این طرح اشاره کرد و گفت: ساماندهی حفاظ سال‌های گذشته و ایجاد فرصت دوباره جهت بازیابی و تثبیت محفوظات برای افرادی که احیاناً محفوظاتشان دچار فراموشی یا تزلزل شده، ایجاد فضای مناسب برای ارتقای سطح علمی عزیزان حافظ و آمادگی برای شرکت در مسابقات و آزمون کارشناسی و همچنین تربیت نیروی انسانی جهت بکار گیری در ارگانهای مختلف دولتی و غیر دولتی از جمله مراکز شبانه روزی حفظ یکساله بیت الاحزان و سایر مؤسسات و نهادها از اهداف راه اندازی این مرکز می‌باشد.

آموزش مهارت‌های کلاسداری

این حافظ کل قرآن کریم در تشریح برنامه‌ها و نحوه فعالیت «مرکز تثبیت و تربیت مربی قرآن کریم» گفت: این طرح در قالب سه ترم در طول سال برگزار می‌شود و حافظان در بدو ورود بر اساس میزان محفوظات(از لحاظ کمی) و میزان تسلط بر محفوظاتشان (از لحاظ کیفی) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و با توجه به ارزیابی انجام شده سطح افراد مشخص شده و طبق آن برنامه تثبیت (یا حفظ) به ایشان داده می شود. برنامه روزانه این مرکز بسیار شبیه به برنامه روزانه مراکز حفظ یکساله قرآن کریم می‌باشد با این تفاوت که علاوه بر برنامه روزانه حفظ و تثبیت، سه جلسه یک ساعته در طول هفته به کلاس‌های ترجمه و مفاهیم اختصاص دارد، یک جلسه در هفته کلاس تجوید برگزار می‌گردد و یک جلسه در هفته نیز کلاس تفسیر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در هر ترم همچنین یک دوره یک هفته‌ای آموزش مهارت‌های کلاس داری و فنون مدیریتی با بهره مندی از اساتید کشوری همچون حجت الاسلام مهندسی، حجت الاسلام قاسمی و دیگر اساتید بزرگوار برگزار می‌شود و پس از اخذ آزمون، به افرادی که موفق به کسب امتیاز کافی شوند، مدرک معتبر تربیت مربی قرآن کریم از طرف سازمان اوقاف اهدا خواهد شد. حافظانی که در این دوره موفق به حفظ قرآن می‌شوند نیز به نسبت میزان حفظ جدید، مدرک حفظ دریافت خواهند کرد. اردوهای تفریحی و زیارتی در طول دوره و برنامه‌های ورزشی روزانه نیز همانند مراکز شبانه روزی از دیگر برنامه‌های این مرکز خواهد بود.

شهریه بسیار اندک

حجت الاسلام شادمانی در خصوص شرایط پذیرش در این مرکز گفت: تنها حافظانی که حداقل ۱۰ جزء قرآن کریم را حفظ کرده باشند با ارائه گواهی حفظ می‌توانند به این طرح بپیوندند و شرط سنی نیز ۱۶ تا ۳۰ سال می باشد. البته عدم تأهل جزء شرط‌ های ورود به مرکز نیست ولی حافظان می‌بایست یک ترم کامل به صورت شبانه روزی در مجموعه حضور داشته باشند.

مدیر مرکز تثبیت و تربیت مربی قرآن کریم با اشاره به مزایای این طرح گفت: شهریه این دوره شبانه روزی با توجه به بهره مندی حافظان از سه وعده غذا و برخورداری از امکانات رفاهی و خوابگاهی به روز بسیار کم (در حد ۱۵۰ هزار تومان در ماه) می‌باشد و از دیگر مزایای این طرح می‌توان به استفاده از روش های نوین تثبیت محفوظات و بکار گیری اساتید مجرب و با سابقه، برگزاری کلاسهای مختلف از جمله آموزش مهارت های کلاس داری، کلاس های ترجمه و مفاهیم و همچنین برگزاری کلاس های اخلاق و اردوهای تفریحی و زیارتی در طول دوره اشاره کرد.

شیراز، محل برگزاری طرح

وی زمان نام نویسی در طرح را ابتدای هر ترم عنوان کرد و افزود: ثبت نام ترم اول که شامل ماه‌های تیر، مرداد و شهریور می‌باشد از روز نهم تیرماه در پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه بیت الاحزان به نشانی beytolahzan.ir آغاز خواهد شد و تا ۲۰ تیرماه ادامه خواهد داشت. داوطلبان پس از نام نویسی در سایت، از تاریخ ۲۵ تیرماه در «مرکز تثبیت و تربیت مربی قرآن کریم» که مکان آن در محل مرکز تخصصی حفظ و مفاهیم یکساله آل یاسین(ع) شیراز خواهد بود حضور پیدا می‌کنند و شروع رسمی دوره از ۲۶ تیرماه خواهد بود و ترم اول تا ۲۶ شهریور ماه به اتمام خواهد رسید.

حجت الاسلام شادمانی خاطر نشان کرد: شرکت در این طرح مختص حافظان مؤسسه بیت الاحزان نیست و حافظان سایر مؤسسات نیز در صورت ارائه گواهی از مرکز و مؤسسه خود می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند، علاوه بر این ترم‌های آموزشی این مرکز مجزا می‌باشد یعنی چنانچه عزیزان بخواهند می‌توانند تنها در یک ترم  یا در سه ترم و یا بیشتر حضور پیدا کنند که به تناسب میزان حضور، برنامه تثبیت و حفظ به حافظان ارائه خواهد شد.

مدیر مرکز تثبیت و تربیت مربی قرآن کریم در پایان یاد آور شد: این طرح در حال حاضر صرفاً ویژه برادران حافظ قرآن کریم می‌باشد و امیدواریم در صورت فراهم شدن مقدمات بتوانیم در سال‌های آینده جهت خواهران نیز طرح‌های اینچنینی برگزار کنیم.

علاقمندان می‌توانند جهت آشنایی با جزئیات و ثبت نام در طرح «تثبیت و تربیت معلم قرآن کریم» بر روی این لینک کلیک کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات