دبیر ستاد طرح ملی رحله بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه برگزاری دوره به صورت غیرحضوری به توسعه طرح آسیب زد، بیان کرد: در پایان ششمین دوره طرح ملی رحله ۱۰۹ نفر فارغ‌التحصیل شدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی سیاری، دبیر ستاد طرح ملی رحله مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه تاکنون شش دوره از این طرح به صورت کشوری برگزار شده است، گفت: پیش از آغاز کرونا در مرحله پیش‌ثبت‌نام در سال ۹۸، استقبال خوبی از سوی مخاطبان و همچنین از سوی مراکزی که آمادگی میزبانی این طرح را داشتند اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه از ۶۵ مرکز که برای میزبانی این طرح اعلام آمادگی کردند، ۴۳ مرکز شرایطی چون فضا، امکانات و اقامت شبانه‌روزی و پرداخت حق‌الزحمه به معلمان و کادر اجرایی را دارا بودند، بیان کرد: متأسفانه به دلیل شیوع کرونا و تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری دوره‌های حضوری را به زمان دیگری موکول کردیم.

سیاری با اشاره به اینکه ۳۸۹ نفر برای شرکت در دوره حضوری اعلام آمادگی کردند، اضافه کرد: مراکز میزبان با اکثریت متقاضیان در استان‌هایی چون فارس، خوزستان، خراسان رضوی، تهران، قم و یزد بودند که در وضعیت قرمز و هشدار کرونا قرار داشتند و نتوانستیم مجوز دوره حضوری را دریافت کنیم و مقرر شد که دوره‌های غیرحضوری به صورت تلفنی و آنلاین برگزار شود.

دبیر ستاد طرح ملی رحله با بیان اینکه برگزاری تلفنی و غیرحضوری به اجرای موفق این طرح آسیب زد، بیان کرد: در دوره حضوری مباحث تفسیری، تربیتی، اخلاقی، ورزشی مطرح می‌شد و در کنار آن شرکت‌کنندگان در تعامل با یکدیگر بحث‌های سبک زندگی اسلامی و قرآنی را به صورت عملی تجربه و در اردوهای فرهنگی، جهادی و زیارتی شرکت می‌کردند که متأسفانه شرکت‌کنندگان در ششمین دوره طرح ملی رحله از این مباحث جا ماندند.

وی با اشاره به زمان حدود ۴۰ روزه این طرح و حفظ چهار جزء از قرآن ادامه داد: در پایان ششمین دوره طرح ملی رحله، ۱۰۹ نفر فارغ‌التحصیل شدند. همچنین در این طرح که طی بازه زمانی ۲۷ تیرماه تا ششم شهریورماه برگزار شد، ۱۳ مربی به صورت تلفنی و آنلاین همراه قرآن‌آموزان بودند و حال آنکه در دوره‌های گذشته طرح ۵۳ روزه بود. البته در ششمین دوره طرح ملی رحله ۱۳۷ نفر شرکت کردند که از این تعداد حدود ۲۸ نفر از ادامه همراهی طرح جا ماندند و در پایان طرح ۱۰۹ نفر فارغ‌‌التحصیل شدند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات