به مناسبت گرامیداشت ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قرآن با حضور قاریان و حافظان شیعه و اهل سنت محفل انس با قرآن همراه با تجلیل از ۴۰ حافظ کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان در مسجد جامع شهرستان قلعه گنج برگزار شد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، به مناسبت گرامیداشت ماه مبارک رمضان ، ماه نزول قرآن با حضور قاریان و حافظان شیعه و اهل سنت محفل انس با قرآن همراه با تجلیل از ۴۰ حافظ کل قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان در مسجد جامع شهرستان قلعه گنج برگزار شد.

در این مراسم مولوی یونس چاهانی امام جمعه اهل سنت رمشک گفت : رمز موفقیت مسلمانان وحدت، چنگ زدن و عمل به قرآن است که با وجود این ظرفیت‌های قرآنی قطعاً شهرستان قلعه گنج یک الگوست و با برگزاری این محافل نورانی قلوب مسلمین به نور تابناک قرآن کریم منور می‌شود.

وی افزود : عظمت این محافل نورانی را فرشتگان می‌دانند، و طبق حدیث شریف نبوی این محفل‌ها برای اهل آسمان مانند ستاره‌ای درخشان می‌درخشد.

امام جمعه اهل سنت رمشک اضافه کرد : بسی جای تقدیر و خوشحالیست که چنین فعالیت‌های بزرگ قرآنی در شهرستان شکل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد نجنو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج نیز در بیاناتی عمل به قرآن را راه نجات جمیع انسان‌ها بیان کرد و گفت : در ماه نزول قرآن بهترین فرصت است که با قرآن مأنوس شویم و با تدبر در آیات الهی زندگی خودمان را نورانی کنیم.
وی در ادامه افزود: مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) شهرستان قلعه گنج یک الگو در جهت نشر فعالیتهای قرآنی در سطح شهرستان است که الحمدالله با تربیت حافظان کل در شهرستان کارنامه بسیار درخشانی دارد.

حجت الاسلام کرمی مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) شهرستان قلعه گنج در حاشیه همایش و محفل نورانی تجلیل از حافظان کل قرآن کریم گفت : ماه رمضان بهار قرآن است که امام صادق (علیه السلام) فرمودند: هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.

وی افزود : در این محفل نورانی از خانواده شهید جهادگر قرآنی دانیال سالاری به همراه ۴۰ حافظ کل قرآن کریم و ۵ قاری تجلیل شد. همچنین در این محفل حافظان و قاریان سنی و شیعه به تلاوت قرآن پرداختند و مهمانان ویژه این مراسم امام جمعه شهرستان قلعه گنج و امام جمعه اهل سنت شهر رمشک و حجت الاسلام نیک نفس مسئول دفتر قرآن و عترت جنوب بودند.

مسئول بیت الاحزان قلعه گنج ادامه داد: ثمره ۸ ساله فعالیت مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) شعبه قلعه گنج تربیت قریب چهل حافظ کل قرآن کریم بوده است و در این مدت بیش از هزار قرآن آموز در رشته های حفظ اجزاء قرآن، روخوانی و روانخوانی، تجوید و مفاهیم قرآن آموزش دیده‌اند که در حال حاضر بدلیل شرایط کرونایی با رعایت دستورالعمل‌ها کلاس‌ها بصورت نیمه حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

کرمی با مخاطب قرار دادن مردم خونگرم و قرآن دوست شهرستان قلعه گنج گفت: مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) پذیرای گرم کودکان و نوجوانان شماست ، تا با پناه بردن به قرآن و اهل بیت (علیه السلام) در این برهه از زمان فرزندان خود را از فتنه های آخرالزمانی نجات دهیم.

در پایان لازم به توضیح است که این محفل و همایش نورانی قرآن به همت مؤسسه بیت الاحزان شعبه قلعه گنج، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قلعه گنج با همکاری دفتر امام جمعه، اداره فرهنگ و ارشاد کرمان جنوب، نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان و شهرداری برگزار شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات