حمید رضا شفیعی و فائزه جلالی زوج موفق قرآنی هستند که با تلاش بسیار و بدون پشتوانه مالی موفق به تأسیس و راه اندازی شعبه بیت الاحزان در شهرستان رامهرمز گردیده اند.

 

فائزه جلالی، حافظ کل قرآن کریم در سال ۹۰-۸۹ وارد مدرسه شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم فاطمیه شده و کمتر از یک سال حافظ کل قرآن گردید و جهت ادامه تحصیل و ترویج و گسترش فرهنگ قرآن به زادگاه خود در استان خوزستان بازگشت. در سال ۹۱ با تلاش و همکاری این زوج قرآنی شعبه رامهرمز تأسیس شد. شعبه ای که هم کلاس های قرآنی در آن دایر است و هم مسجد و هم هیئت…
توجه شما را به گفتگویی که با این زوج قرآنی ترتیب یافته است جلب می کنیم.

*خودتان را معرفی کنید.


حمیدرضا شفیعی دانشجوی رشته مهندسی صنایع اهواز و مسئول بیت الاحزان شعبه رامهرمز
*در زمینه حفظ قرآن هم کار کرده اید؟
بنده ۳ جزء از قرآن حفظ هستم اما پس از ازدواج با خانم جلالی که حافظ کل قرآن هستند علاقه ام به حفظ دوچندان شد و به واسطه آشنایی با حاج آقا شاهسونی (مدیر مسئول مؤسسه) به صورت قطعی تصمیم دارم کل قرآن را حفظ کنم. چون بنده قبلا در زمینه های دیگر مثل مداحی کار کرده ام جای حفظ قرآن درزندگیم خالیست.
*از مکان فعلی بیت الاحزان رامهرمز و کلاس های در حال برگزاری بگویید.
در حال حاضر بیت الاحزان شعبه رامهرمز در کانون فرهنگی شهدا وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران فعالیت می کند و کلاس های حفظ، روخوانی،تجوید و صوت و لحن به صورت منظم برگزار می شود.
* به غیر از فعالیت های قرآنی در زمینه های مذهبی دیگر هم فعالیت می کنید؟
بله، الحمدلله با برگزاری کلاس های قرآن،آن انس مطلوب در بچه ها ایجاد شداما جهت عمل به معارف بلند قرآن و در راستای تهذیب و اخلاق و هم چنین پیوند قرآن و اهل بیت (علیهم السلام)، هیئتی مذهبی راه اندازی کردیم؛ هیئت عقیله بنی هاشم (سلام اللهعلیها) با مجوز رسمی از سازمان تبلیغات از فاطمیه ۹۲ به طور رسمی آغاز به کار کرد و به صورت منظم جلسات هفتگی، اعیاد، عزاداری و مناسبت ها در آن برپا می شود.
همچنین با توجه به نبودن مسجد در اطراف مؤسسه، وسط حیاط بیت الاحزان را پرده زدیم و نماز جماعت را هم در همین مکان برگزار می کنیم.
* جهت معرفی فعالیت ها و اطلاع عموم مردم از آن هم اقدامی داشته اید؟
بله، از جمله فعالیت های مهم فرهنگی که به عنوان تریبون مؤسسه عمل می کند راه اندازی نشریه پلاک هست.
در راستای گسترش ارتباطات مؤسسه با قشر بیشتری از عموم مردم دو هفته نامه پلاک را با مجوز رسمی از وزارت ارشاد راه اندازی کردیم. این نشریه ۴ ماه است که آغاز به کار کرده و شماره ۸ آن به تازگی چاپ شده است. دو تن از اعضای فعال مؤسسه آقایان سید امین کشاورز و حسین رئیسی مدیر مسئول و سردبیر این نشریه هستند.
آدرس الکترونیکی نشریه: http://www.313pelak.ir/
*در حال حاضر چه تعداد نیروی رسمی با مؤسسه همکاری دارند؟
هم اکنون ۱۵ نفر کادر اصلی هیئت هستند و ۱۰ نفر جذب فعالیت های مؤسسه شده اند که کلاس های مختلف روخوانی، تجوید، حفظ و صوت و لحن را اداره می کنند.
*به عنوان آخرین سؤال، از سختی ها و مشکلاتی که با آن مواجه شده اید کمیسخن بگویید.
با توجه به کمبود نفرات در قشر مذهبی، جذب افراد به این سمت کار سختی بود که به فضل الهی با برگزاری کلاس های فرهنگی مختلف مانند شعر، سرود و داستان نویسی با قشر نوجوان و جوان ارتباط برقرار کردیم و در حال حاضر وضعیت نسبتا مطلوبی ایجاد شده است که امیداوریم بتوانیم بیش از این ها کار کنیم.

*خانم جلالی از خودتان بگویید.

فائزه جلالی، متولد ۷۴، محصل در سال سوم دبیرستان رامهرمز و حافظ کل قرآن کریم در سال ۹۰

*چگونگی تأسیس شعبه بیت الاحزان درر شهرستان رامهرمز را شرح دهید.

پس از اتمام دوره حفظ و بازگشت به رامهرمز در شهریور ماه ۹۰ که آن زمان بنده اول دبیرستان بودم حاج آقا شاهسونی (مدیر مسئول مؤسسه) پیشنهاد تأسیس شعبه را دادند که با توجه به کمبود امکانات و نبود نیروی فعال این کار انجام نشد تا اینکه همسر بنده آقای شفیعی در دوره مدیریت بیت الاحزان شرکت نمود و پس از آن به صورت رسمی در سال ۹۱ شعبه رامهرمز تأسیس شد.

*وضعیت فعلی کلاس های مؤسسه و استقبال عموم را چگونه ارزیابی می کنید؟

در اوایل تأسیس ریزش زیادی داشتیم اما با مساعدت های آقای شفیعی و دیگر همکاران و تبلیغات گسترده حتی از شهرهای اطراف هم ثبت نام کننده داریم و الحمد لله در سطح نسبتا مطلوبی هستیم اما همچنان راه درازی در پیش داریم.

*با توجه به محصل بودن شما، فرصتی برای کلاس داری در مؤسسه هم باقی می ماند؟

بله خوشبختانه بنده شیفتی را که مدرسه ندارم در بیت الاحزان کلاس های حفظ و صوت و لحن برگزار می کنم و حتی در روزهای دیگر هم در مؤسسات قرآنی دیگر فعالیت می کنم و الحمد لله فعالیت های قرآنی نه تنها هیچ گونه لطمه ای به درسم وارد نکرده که با حفظ قرآن وضعیت درسیم بهتر هم شده است.

*بعد از مدرسه به دانشگاه هم فکر می کنید؟

بنده کلا با هدف دانشگاه تحصیل می کنم اما دوستان و اطرافیان بنده را به تحصیل در حوزه علمیه توصیه می کنند.

*تا کنون در مسابقات قرآن شرکت نموده اید؟ حائز مقام و رتبه هم شده اید؟

بله، سال ۹۰  مسابقات سراسری آموزش و پرورش در رشته حفظ، رتبه اول

سال ۹۰ مسابقات سراسری سازمان اوقاف در رشته ترتیل رتبه پنجم

سال ۹۱ مسابقات سراسری بسیج دانش آموزی در رشته حفظ کل مقام اول

*حرف آخر

ما در جایی مشغول به فعالیت هستیم که مکانش متعلق به بیت الاحزان نیست و با مساعدت کانون فرهنگی شهدای شهرستان، مکان فعلی مهیا شده است؛ در واقع ما در شهرستان رامهرمز با کمبود امکانات جهت فعالیت های قرآنی و فرهنگی مواجه هستیم و اگر مسئولین عنایتی به بیت الاحزان رامهرمز داشته باشند سپاسگزاریم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات