حافظ پیشکسوت قرآن کریم با بیان اینکه هر کس با آیات الهی انس گیرد دست خالی از این دریای معرفت بیرون نخواهد رفت، گفت: با تحقق مطالبه رهبری در زمینه تربیت حافظان قرآن می‌توان آینده‌ای روشن و سعادتمند برای نسل‌ جوان ترسیم کرد.

«سیدمهدی فاطمیان» حافظ و استاد حفظ قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه برای رسیدن به مطالبات رهبری در حوزه قرآن باید تمامی افراد بسیج شوند، اظهار داشت: نوع نگاه مردم و همچنین همت اهالی قرآن برای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه می‌تواند نقش مؤثری در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری داشته باشد.

هر کس با قرآن انس گیرد دست خالی برنمی‎گردد

وی با اشاره به اینکه هر کس بنا بر درک و فهم خود بهره‌ای از آیات الهی می‌برد، ادامه داد: هر کسی که به طرف قرآن بیاید و با آیات الهی انس گیرد دست خالی از این دریای معرفت بیرون نخواهد رفت بنابراین تمامی افراد برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید به قرآن پناه ببرند.

فاطمیان با بیان اینکه محتوای یک آیه می‌تواند در افراد اثرگذار باشد، افزود: خداوند در آیه ۱۸ سوره مبارکه «حشر» می‌فرمایند: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنظُرْ نَفْسٌ مَّا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ؛ اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید از خدا پروا دارید و هر کسى باید بنگرد که براى فردا از پیش چه فرستاده است و از خدا بترسید در حقیقت ‏خدا به آنچه می‌‏کنید آگاه است» بنابراین باید با نیت خالص در راه خدا حرکت و توشه‌ای برای آخرت جمع کرد.

برای گسترش علم قرآن باید خالصانه تلاش کرد

این حافظ قرآن کریم با اشاره به اینکه افرادی که در پناه قرآن به علم‌آموزی می‌پردازند جایگاه رفیعی دارند، خاطر نشان کرد: در آیه ۱۱ سوره مبارکه «مجادله» خداوند فرموده است: «وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» خداوند برای دانشمندان درجه رفیعی قرار داده است بر همین اساس باید خالصانه برای گسترش علم به ویژه علم قرآن تلاش کرد.

فاطمیان با بیان اینکه قرآن برای تمامی افراد قابل درک است، تصریح کرد: خداوند در قرآن طوری با انسان سخن می‌گوید که هر کسی بر اساس دانش و درکی که دارد می‌تواند از آن بهره جوید و آنکه با قرآن انس گیرد خداوند او را به تعالی می‌رساند.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، گفت: پس از فرمایش رهبری تمامی نهادها و سازمان‌ها فعالیت خود برای تحقق این مطالبه را آغاز و هر کدام به نوعی در این راه برنامه‌ریزی کردند به طوری که اکنون می‌توانیم ادعا کنیم این هدف در سال‌های آتی محقق خواهد شد البته این به معنای تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن نیست بلکه در این راه هر کس بر اساس توانمندی و استعدادی که دارد قدم برداشته است.

تحقق مطالبات رهبری آینده روشنی برای نسل‌ها رقم می‌زند

این حافظ پیشکسوت قرآن کریم افزود: امام علی(ع) فرمودند: «هر کس به دنبال چیزی باشد تمامی یا بخشی از آن را به دست خواهد آورد» بنابراین اهالی قرآن باید به دنبال تحقق مطالبه رهبری باشند تا بتوانند در زمانی مناسب این امر را محقق سازند و ثمرات آن را در زندگی خود درک کنند و برای نسل‌های دیگر نیز پیشرفتی روزافزون در نظر گیرند.

وی در پایان ضمن تشکر از جامعه قرآنی که برای تحقق مطالبات رهبری گام برمی‌دارند، گفت: با تحقق مطالبات رهبری می‌توان آینده‌ای روشن و سعادتمند برای خود و نسل‌های دیگر ترسیم کرد.

انتهای پیام/م.خ

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات