مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان از انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه با دستگاه‌های متولی امور قرآنی جهت راه‌اندازی ۵۰ مدرسه حفظ قرآن در کشور به‌منظور رهبری مسئله حفظ قرآن خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، از انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه با دستگاه‌های متولی امور قرآنی جهت راه‌اندازی ۵۰ مدرسه حفظ قرآن در کشور به‌منظور رهبری مسئله حفظ قرآن خبر داد.
وی ابراز کرد: در راستای تحقق قطب قرآنی شدن استان فارس برنامه‌ها و تلاش‌های متعددی را آغاز کردیم تا بتوانیم این مهم را مورد تأکید آیت‌‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس است، تحقق بخشیم.

راه‌اندازی ۵۰ مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در کشور با محوریت فارس
حجت‌الاسلام شاهسونی با تأکید بر اینکه به وسیله راه‌اندازی ۵۰ مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در کشور با محوریت استان فارس، عملاً این استان بحث حفظ قرآن را در کشور رهبری می‌کند، گفت: تمام این اقدامات جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن نیز صورت می‌گیرد.
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن اظهار کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای میان مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و قرارگاه فرهنگی خاتم‌الاوصیا امضا شد تا این مدارس با محوریت مؤسسه بیت‌الاحزان در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شود.

در استان فارس ۱۰ مدرسه شبانه‌روزی حفظ راه‌اندازی می‌شود
وی عنوان کرد: در طی این طرح که «رحله» نام دارد، در هر استانی یک الی دو مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن راه‌اندازی می‌شود البته در استان فارس به دلیل اینکه دارای سابقه کار بیشتری در این زمینه است، ۱۰ مدرسه شبانه‌روزی راه‌اندازی می‌شود.

تشریح جزئیات طرح «رحله»
حجت‌الاسلام شاهسونی در تشریح این طرح ابراز کرد: طرح «رحله» یک طرح آموزش حفظ قرآن طی دو ماه تابستان است که عزیزانی که در این طرح شرکت می‌کنند طی این مدت موفق به حفظ ۴ جزء از قرآن کریم همراه با ترجمه و تفسیر خواهند شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با بیان اینکه در این طرح برنامه‌های جانبی مانند درس‌های اخلاق نیز ارائه می‌شود، گفت: به‌طور کلی در کل کشور قریب دو هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح شرکت خواهند کرد و به یاری خدا این طرح از تابستان سال آینده در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت و کمبودهای مالی و امکاناتی بحمد الهی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان با توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) و با همت مدیران، اساتید و فعالان قرآنی مخلص موفق به اجرای ۱۴ دوره حفظ و تفسیر یکساله کل قرآن کریم در مدارس شبانه روزی این مؤسسه مردم نهاد شده است.
حجت‌الاسلام شاهسونی ادامه داد: این مؤسسه در این ۱۴ دوره موفق به کادرسازی و تربیت بیش از ۴۰۰ استاد و فعالان قرآنی مجرب و با روحیه جهادی شده است و اکنون آمادگی ورود به عرصه و فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی بزرگ‌تر و پویاتر را دارد.
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: این مؤسسه مردم نهاد تاکنون ۴ دوره طرح رحله (حفظ تخصصی کوتاه مدت قرآن کریم) در استان‌های خراسان رضوی به میزبانی مشهد مقدس (دانشگاه علوم قرآن) درسال ۱۳۹۰ و آذربایجان شرقی به میزبانی تبریز (حوزه علمیه) در سال ۱۳۹۱، همدان به میزبانی شهرستان ملایر (امام جمعه و حوزه علمیه) در سال ۱۳۹۲، آذربایجان شرقی به میزبانی شهرستان مراغه (امام جمعه و حوزه علمیه) و استان فارس به میزبانی شهرستان فسا (اداره اوقاف و امور خیریه و آستان امامزاده اسماعیل(ع)) در سال ۱۳۹۳ را با موفقیت برگزار کرده که بحمدالله نتایج مطلوبی را درپی داشته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان‌هایی که آمادگی دارند تا این مدارس در آن‌ها تشکیل شود، می‌توانند به شماره تلفن ۰۷۱۵۳۲۸۵۱۸۶ و یا به پست الکترونیک shahsavane.alireza@gmail.com درخواست خود را ارسال کنند.

منبع:خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات