مرکز شبانه روزی حفظ تخصصی یکساله قرآن کریم آل یاسین (علیهم السلام)

استان فارس / شیراز

شخصیت ها و ظرفیت های قرآنی شیراز:

  • نام شهر شیراز با بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) عجین شده است، حضرت شاهچراغی که در کتب تذکره در مورد ایشان چنین می‌خوانیم: (کان حافظاً) یعنی وی از حافظان قرآن بود. برادرشان محمدبن موسی (ع) از کاتبان کتاب آسمانی بودند.
  • ملاصدرا فیلسوف و عارف شیعی، شاگرد میرداماد و شیخ بهایی است و فیض کاشانی و عبدالرزاق الهیجی را از معروفترین شاگردان او دانسته‌اند. او در شیراز، زندگی می‌کرد. از آثار مشهور او می توان اسفار اربعه، تفسیر قرآن و شرح اصول کافی را نام برد.
  • شهید دستغیب شیرازی حدود ۱۰ اثر و تألیف درباره قرآن و تفسیر دارند.
  • امروزه بزرگترین و بهترین تفسیر به زبان فارسی تفسیر نمونه است که تحت درایت و مدیریت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از بزرگان  شیراز تدوین شده است. این تفسیر در ۲۷ جلد در ایران منتشر شده و به زبان‌های انگلیسی، عربی ،اردو، بنگالی و صربی نیز ترجمه شده است.
  • سعدی شیرازی: این شاعر بزرگ، تعالیم اخلاقی قرآن را با شهد ظرافت درآمیخته است تا آنجا که ملک الشعرای بهار می‌گوید: بوستان و گلستان سعدی به قرآن می‌ماند. در مجموع بیش از ۱۲۰۰ مورد در آثار سعدی شیرازی به داستان‌های مختلف قرآنی اشاره شده است.
  • وجود مقبره حافظ شیرازی به عنوان یک شخصیت ملی و تنها شاعری که به حافظ قرآن ملقب شده است. این شاعر و دانشمند ایرانی در نهایت فقر و تنگدستی به فراگیری دانش پرداخت او تمامی قرآن را با چهارده روایت، از حفظ بود.

 به برکت وجود این شخصیت‌های بزرگ قرآنی در شهر شیراز، این شهر و استان فارس را می‌توان قطب قرآنی کشور نامید. مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با درک صحیح از ظرفیت‌های موجود در این شهر، در اوایل سال ١٣٩۴ اقدام به تأسیس مرکز شبانه روزی حفظ تخصصی یکساله قرآن کریم آل یاسین (ع) در این شهر نمود.

این مرکز از همان ابتدای تأسیس یکی از مراکز موفق در جذب جوانان و نوجوانان از اقصی نقاط کشور و حتی داوطلبانی از خارج کشور از جمله کشور عراق، پاکستان و چین بوده است. کسب مقام‌های کشوری و استانی در مسابقات حفظ و قبولی تعدادی از حفاظ این مرکز در آزمون کارشناسی علوم قرآن و حدیث وزارت علوم بخشی از موفقیت‌های دوره‌های گذشته‌های این مرکز به شمار می‌رود.

به اذعان برخی از اساتید برجسته کشوری و بین المللی از جمله استاد حاج احمد دباغ و استاد حاج مجتبی فردفانی و دیگر اساتید، اخلاق مداری و تسلط محفوظات دو شاخصه اصلی حفاظ این مرکز می‌باشد.

برخی مقام‌های کسب شده توسط حفاظ این مرکز در دوره‌های گذشته:

  • علی امری: کسب مقام سوم مسابقات دانش آموزی کشوری در مقطع حفظ کل
  • مصطفی شرفی: کسب مقام اول مسابقات کشوری دارالقرآن امام علی (ع) قم، در مقطع ١٠ جزء
  • رضا احمدیان فر:کسب مقام اول استانی مسابقات جوانان و نوجوانان پهلوانی و زورخانه ای در مقطع ١٠ جزء

اسامی تعدادی از حفاظ دوره‌های گذشته  این مرکز که موفق به قبولی در آزمون کارشناسی علوم قرآن شده‌اند:

  • آرمین محمدی منش
  • میثم نجفی
  • مرتضی پورنعامه

مزایای ویژه ی این مرکز شبانه روزی:

  • همجواری با حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) و شرکت در برخی برنامه‌های فرهنگی، مناسبت ها، مسابقات حفظ و قرایت در حرم مطهر و کسب فیض از نفس گرم اساتید اخلاق و مداحان کشوری
  • دسترسی آسان به فرودگاه، ایستگاه قطار، همچنین ترمینال مسافربری در شیراز که باعث صرفه جویی در وقت قرآن آموزان به هنگام رفتن به مرخصی می‌گردد
  • شرکت در مسابقات کشوری در طول دوره از جمله مسابقات دارالقرآن امام علی (ع)، مسابقات دانشجویی، مسابقات طلاب حوزه‌های علمیه و دیگر مسابقات
  • دسترسی راحت به مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری از جمله پیست اسکی پولاد کف، تخت جمشید، حافظیه، سعدیه و جاذبه های گردشگری استان فارس و اردوی مشهد مقدس در پایان دوره
  • برخورداری این مرکز از امکانات رفاهی و خوابگاهی بروز و نوساز بودن مکان
  • کادر این مجموعه از جمله باتجربه ترین اساتید و مربیان می‌باشند
  • دریافت مدرک کارشناسی(لیسانس) علوم قرآن و حدیث از طرف وزارت علوم در صورت قبولی در آزمون

ثبت نام این مرکز هر سال از ابتدای اردیبهشت ماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به نشانی زیر انجام می شود.

beytolahzan.ir

شروع دوره: ۱۵ تیرماه

نشانی:

استان فارس/شیراز:  بلوار تخت جمشید شرقی،روبروی افق کوروش (مسجد آل یاسین)

ثبت‌ نام و کسب اطلاعات بیشتر:

۰۷۱۳۷۴۰۴۰۲۱               ۰۹۱۰۷۵۴۰۱۹۳                      ۰۹۱۷۸۲۳۱۹۵۳

 

لازم به ذکر است این مرکز که سابقه درخشانی در برگزاری دوره‌های تابستانی شبانه روزی حفظ قرآن کریم موسوم به طرح ملی رحله نیز دارد در تابستان ۱۴۰۱ میزبان برگزاری طرح ملی رحله نیز می‌باشد که تصاویری از طرح ملی رحله در سال‌های گذشته را در زیر ملاحظه خواهید کرد. نام نویسی این طرح همزمان با دوره یکساله از ابتدای اردیبهشت ماه خواهد بود و شرایط آن نیز مشابه شرایط ورود به مراکز شبانه روزی یکساله می‌باشد.

ویدیوهای طرح:

تصاویر مرکز شبانه روزی حفظ یکساله:

اشتراک در
اطلاع از
6 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

سلام. برای دوره ی دوماهه از چه سنی ثبت نام میکنید؟

سلام وقت بخیر
بیت الاحزان شعبه شیراز برای خواهران (دوره های شبانه روزی) دارد؟
لطفا آدرس و شماره تماس لطف بفرمایید
سپاسگزارم

سلام و احترام
بخشید شما همان موسسه ای هستید که امروز در همایش روستا در رسانه معرفی کردند؟
ماجور باشید خیلی عالی هست
ای کاش برای خواهران و مادران فرزند دار هم بود

جزاکم الله