بزرگترین گردهمایی حافظان كل قرآن كشور در قالب پانزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان كل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به همراه اختتامیه دومین طرح ملی رحله صبح پنجشنبه، ۲۵ شهریورماه در سالن سیدالشهدای دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد.
در این مراسم از ۲۰۰ نفر از حافظان كل قرآن مدارس شبانه‌روزی و شعب بیت الاحزان، ۴۶ نفر از حافظان ۲۰ جزء این مدارس و همچنین حافظان برگزیده دومین دوره طرح ملی رحله تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، بزرگترین گردهمایی حافظان کل قرآن کشور در قالب پانزدهمین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به همراه اختتامیه دومین طرح ملی رحله صبح پنجشنبه، ۲۵ شهریورماه در سالن سیدالشهدای دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان قرآنی استهبان برگزار شد.
در این مراسم که با حضور حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم حافظ کل و عضو مجلس خبرگان رهبری، محمدحسین محمد زاده مدیر شبکه قرآن سیما، مسئولان شهرستان قرآنی استهبان، اعضای هیئت امنا و بیش از ۵ هزار نفر از حافظان و مربیان مؤسسه بیت الاحزان و عموم مردم قرآن دوست در سالن سیدالشهدای دانشگاه آزاد استهبان برگزار شد از ۲۰۰ نفر از حافظان کل قرآن مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن کریم، ۴۶ نفر از حافظان ۲۰ جزء این مدارس و همچنین حافظان برگزیده دومین دوره طرح ملی رحله تجلیل شد.

تربیت ۱۴۰۰ حافظ کل قرآن در بیت‌الاحزان
در ابتدای این برنامه حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به تشریحی از فعالیت‌های این مؤسسه پرداخت و گفت: ۲۰ سال پیش این مؤسسه فعالیت خود را از یک روستا در شهرستان استهبان آغاز کرد تا به امروز که موفق به تربیت ۱۴۰۰ حافظ کل قرآن شده‌ایم.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۹ مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ و تفسیر یکساله قرآن کریم این مؤسسه در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شده است، افزود: این مدارس در شهرهای استهبان، فسا، مشهد و شیراز راه‌اندازی شده است.

اهتمام به تربیت حافظان در خارج از مرزها
شاهسونی با تصریح اینکه فعالیت‌های بیت‌الاحزان امروز در نقاط مختلف کشور گسترده شده است،‌ گفت: بنا داریم تا فعالیت‌های این مؤسسه را فراتر از مرزها نیز گسترش دهیم چرا که هم‌اکنون تقاضاهای متعددی برای تأسیس شعب در خارج از کشور داریم.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری این جشنواره عنوان کرد: امسال پانزدهمین جشن فارغ‌التحفیظی حافظان کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان است که برگزار می‌شود و در آن ۲۰۰ نفر از حافظان کل قرآن مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن کریم بیت‌الاحزان فارغ‌التحفیظ می‌شوند.

راه‌اندازی ۴۰ مدرسه شبانه‌روزی در کشور جهت اجرای طرح رحله
شاهسونی با یادآوری اینکه این برنامه همراه با اختتامیه دومین طرح ملی حفظ قرآن کریم مؤسسه بیت‌الاحزان است، گفت: در تابستان سال جاری ۴۰ مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ قرآن برای اجرای طرح ملی رحله در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شد که در این برنامه از برگزیدگان این طرح نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

حجت‌الاسلام مصطفی خاوری، امام جمعه استهبان نیز در این مراسم ضمن برشمردن فعالیت‌های ارزنده مؤسسه بیت‌الاحزان در ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی در نقاط مختلف کشور به مرکزیت این شهرستان، به میهمانان خوشامد گفت و ابراز امیدواری کرد تا روز به روز شاهد گسترش فعالیت‌های بیشتری از قرآنیان باشیم.

ادامه دهنده این برنامه اجرای مشترک دو نفر از حافظان کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بود که طی آن آیاتی چند از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و سپس حافظان کل قرآن با استقبال ویژه وارد سالن مراسم شدند. این بخش از مراسم یکی از باشکوه‌ترین قسمتهای این جشنواره در طول سالیان برگزاری بوده است و حافظان کل قرآن کریم در حالی که با گلباران و ذکر صلوات مورد استقبال حضار قرار می‌گیرند وارد مراسم می‌شوند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات