جلسه شوراها و دهیاران دهستان قرآنی خیر از توابع استهبان فارس به منظور همفکری و هم اندیشی جهت ترویج آموزه های قرآن کریم به ویژه در بین جوانان و نوجوانان دهستان در مرکز مدیریت بیت الاحزان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، جلسه شوراها و دهیاران دهستان قرآنی خیر از توابع استهبان فارس به منظور همفکری و هم اندیشی جهت ترویج آموزه های قرآن کریم به ویژه در بین جوانان و نوجوانان دهستان در مرکز مدیریت بیت الاحزان حضرت زهرا (س) برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با حضور بیش از ۳۰ عضو شورا و دهیار از ۱۱ روستای دهستان خیر از توابع استهبان فارس برگزار شد، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مسئول موسسه قرآنی بیت الاحزان، گزارشی از عملکردهای آموزشی، فرهنگی و مالی موسسه ارائه کرد. وی با بیان این که دهستان قرآنی خیر خاستگاه فعالیتهای موسسه قرآنی بیت الاحزان بوده است و هم اکنون ۲ مرکز شبانه روزی و حوزه علمیه قرآن محور هر ساله میزبان جوانانی از سایر نقاط کشور و برخی کشورهای خارجی می باشند؛ خواستار حمایتهای همه جانبه شوراها و دهیاران جهت ترویج آموزه های قرآنی از سوی بیت الاحزان در اقصی نقاط کشور شد.

عضو شورای توسعه قرآنی کشور همچنین با ارائه گزارش مالی اعم از هزینه ها و درآمدها بر لزوم حمایت خیراندیشان و مسئولان ادارات و ارگانهای دولتی از فعالیت های مؤسسه تأکید کرد.

در ادامه جلسه اعضای شورا و دهیاری های روستاهای دهستان (خانه کت، بنوان، دامنه، دستجرد، ماهفرخان، سهل آباد، دربندان، مبارک آباد، و محمد آباد) به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

حمید الهی، رئیس شورای روستای دامنه با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان و در معرض آسیب بودن جوانان و نوجوانان خواستار حضور جدی و اثرگذارتر مسئولان و اساتید بیت الاحزان در سطح دهستان شد.

عزت الله زارع رئیس شورای اسلامی روستای بنوان با تأکید بر اهمیت مسأله وقف، خواستار تبلیغات بیشتر در خصوص گسترش موقوفات قرآنی شد.

محمدرضا یوسفی، عضو شورای اسلامی روستای دستجرد نیز با اشاره به میزبانی سالانه بیت الاحزان از قرآنیان سراسر کشور و کشورهای خارجی در دهستان خیر، پیشنهاد راه اندازی گردشگری قرآنی در این دهستان را مطرح نمود و در اجرای آن اعلام آمادگی نمود. وی با اشاره به نقاط قوت و فعالیتهای شاخص قرآنی دهستان، بناهای تاریخی و قدمت تاریخی دهستان که آثار آن مربوط به دوران ساسانیان می باشد و وجود امامزاده عبدالعظیم (ع) خانه کت و طبیعت زیبای دهستان خیر عنوان کرد با این اقدام هم می توانیم فعالیتهای قرآنی و فرهنگی را گسترش دهیم و هم اشتغالزایی بین اهالی و مردم به وجود آوریم.

محمد جواد قوهستانی، دهیار روستای ماهفرخان با توجه به قرارگیری مرکز مدیریت بیت الاحزان در روستای ماهفرخان، لزوم فضاسازی قرآنی در سطح روستا و به ویژه در محدوده مرکز مدیریت بیت الاحزان را مورد توجه و تأکید قرار داد.

منوچهر مبارکی، رئیس شورای اسلامی روستای مبارک آباد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ترویج محافل قرآنی و جلسات استماع قرآن، خواستار راه اندازی محافل انس با قرآن کریم با همکاری بیت الاحزان و شوراهای اسلامی دهستان خیر در سطح روستاها شد و این امر را زمینه ساز گسترش فرهنگ قرآن کریم در بین مردم و جوانان روستا عنوان کرد.

صفی الله شاهسونی، رئیس شورای اسلامی روستای محمدآباد که در سالهای اخیر به قرآن اباد ایران شهره شده است با بیان اهمیت نقش قرآن در تربیت اسلامی جوانان، وعده کمک یک میلیون تومانی سالانه به فعالیت های قرآنی موسسه از طرف این شورا را داد.

قادر فتحی، عضو شورای روستای دربندان با اشاره به نقش و اثرگذاری روحانیت در جامعه، خواستار پرداختن به مسائل روز از سوی روحانیون مستقر در روستاها شد. کرم رنجبر، دهیار روستای دامنه نیز عنوان کرد با اتحاد و همکاری و شفاف سازی می توانیم فعالیتهای شاخص و ارزشمندتری در سطح دهستان داشته باشیم.

خسرو مسرور، عضو شورای اسلامی و رئیس پایگاه بسیج مبارک آباد نیز پیشنهاد کرد نامه ای از طرف شوراها و دهیاران دهستان خیر جهت پیگیری تخصیص ردیف بودجه به مؤسسه بیت الاحزان تنظیم و جهت پیگیری به کمیسیون فرهنگی مجلس و دکتر اصغر مسعودی نماینده مردم استهبان و نی ریز و نائب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس ارائه شود .

 در پایان نیز مصوب گردید علاوه بر همکاری مسئولان دهستان با اساتید و شعب بیت الاحزان جهت رونق کلاسهای قرآن کریم، دیوار نویسی آیه های قرآن کریم در روستاهای دهستان و برگزاری محافل انس با قرآن کریم در دستور کار شوراها و دهیاران قرار گیرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات