عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه شب ، ۲۹ دی‌ماه در دومین روز سفر خود به استان فارس از ساختمان مركزی، مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ یكساله قرآن و شعب مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بازدید كرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه شب ، ۲۹ دی‌ماه در دومین روز سفر خود به استان فارس از ساختمان مرکزی، مدارس شبانه‌روزی تخصصی حفظ یکساله قرآن و شعب مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بازدید کرد.
وی ابتدا در جمع قرآن‌آموزان مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ یکساله قرآن کریم امام حسن مجتبی(ع) واقع در روستای لای خرمی دهستان خیر شهرستان استهبان حضور یافت و از نزدیک با حافظان قرآن این مؤسسه که ۱۴ نفر از آنان ایرانی و ۱۴ نفر از دیگر از آنان از کشور عراق هستند، به گفت‌وگو پرداخت.

فقهی زاده با ابراز خرسندی از حضور قرآن آموزان عراقی در مؤسسه، خواستار گسترش این گونه فعالیت ها در سطح کشور شد. وی با اشاره به پیشینه مشترک فرهنگی ایران و عراق علامه شُبّر را مثالی از این پیشینه فرهنگی مشترک دانست و در خصوص گسترش روابط بین دو ملت ابراز امیدواری کرد.
فقهی‌زاده با تأکید بر اینکه حاملان قرآن باید عاملان حقیقی به قرآن کریم باشند، گفت: یکی از دلایل اصلی که به استان فارس آمده‌ام بازدید از فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان است چرا که پیش از این مطالبی درباره فعالیت‌های بسیار خوب و مناسب این مؤسسه شنیده و علاقه‌مند به بازدید از این مؤسسه بودم.
بازدید از بیت‌الاحزان شعبه روستای ماهفرخان از دیگر برنامه‌های این سفر بود که در این بازدید حافظان و نونهالان قرآنی این شعبه به اجرای برنامه پرداختند و جمعی از نوجوانان قرآنی نیز جمع‌خوانی قرآن کریم را اجرا کردند.
همچنین در این بازدید برخی از مسئولان مرکز مدیریت و معاونان مؤسسه بیت‌الاحزان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه و مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن و همچنین حوزه علمیه قرآن‌محور پرداختند و در ادامه نیز حجت‌الاسلام شاهسونی، مدیر مؤسسه به بیان مشکلات بیت‌الاحزان پرداخت.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات