مراسم عزاداری شام غریبان حضرت زهرا(سلام الله علیها) با حضور خیل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از دهستان قرآنی خیر و شهرستان قرآنی استهبان، حافظان مراکز حفظ قرآن و کارکنان مرکز مدیریت بیت الاحزان شب گذشته در سالن شهید الهی این مؤسسه در روستای ماهفرخان برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، مراسم عزاداری شام غریبان حضرت زهرا(سلام الله علیها) با حضور خیل عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از دهستان قرآنی خیر و شهرستان قرآنی استهبان، حافظان مراکز حفظ قرآن و کارکنان مرکز مدیریت بیت الاحزان شب گذشته در سالن شهید الهی این مؤسسه در روستای ماهفرخان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از برپایی نماز جماعت مغرب و عشا و تلاوت قرآن کریم، حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان، با تشکر از حضور اهالی محب اهل بیت دهستان خیر در مراسم ایام فاطمیه در روزهای گذشته، گزارشی از فعالیت های بیت الاحزان در کشور ارائه کرد. وی همچنین با اشاره به حضور قرآن آموزانی از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی در مراکز حفظ بیت الاحزان، خانواده ها را به تشویق فرزندان خود جهت حضور در این مراکز سفارش کرد.

در ادامه حجت الاسلام دکتر عبداللهی، استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی با اشاره به آیه ۴۹ سوره توبه، به تشریح وقایع پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) پرداخت. وی ضمن بیان حدیثی در خصوص جانشینی حضرت علی (ع) در کتاب های معتبر اهل سنت، دلیل انحراف خط حقیقی اسلام را مصلحت اندیشی و عدم تبعیت از فرمان رسول خدا عنوان کرد. این استاد حوزه و دانشگاه سپس به ذکر مصیبت حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها) پرداخت و حاضران در مصیبت مادر اشک ماتم ریختند.

در ادامه مسعود صنوبر مداح اهل بیت به ذکر مصیبت و نوحه خوانی در رثای بانوی دو عالم پرداخت و محبان اهل بیت در عزای حضرت ام الائمه بر سر و سینه زدند.

شرکت کنندگان این مراسم معنوی در پایان از سفره پربرکت حضرت زهرا(س) بهره مند شدند.

یاد آور می شود مرکز مدیریت مؤسسه بیت الاحزان حصرت زهرا(سلام الله علیها) ، با مشارکت شوراها و دهیاری های دهستان خیر و استقبال اهالی محب اهل بیت، طی ۵ شب مراسم سوگواری فاطمیه دوم را در روستاهای دهستان خیر برگزار نمود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات