«جبرئیل امین»؛ نام انتخاب شده برای جشنواره‌های تجلیل از حافظان كل قرآن/ كرمانشاه هم صاحب مدرسه شبانه‌روزی حفظ شد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، مهدی شهسوار، مدیر روابط عمومی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از انتخاب نام جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن این مؤسسه که همه ساله در شهریورماه انجام می‌شود، خبر داد و گفت: ما هر ساله جشن فارغ‌التحفیظی حافظان کل قرآنی که در مدارس شبانه‌روزی حفظ تخصصی یکساله قرآن این مؤسسه موفق به حفظ کل قرآن می‌شدند،‌ را برگزار می‌کنیم اما تاکنون نامی برای آن انتخاب نکرده بودیم.
وی افزود: در این راستا جلسات ستاد برگزاری جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم برگزار شد و به این نتیجه رسیدیم فراخوانی برای انتخاب نام این جشنواره اعلام کنیم.

«جبرئیل امین»؛ نام انتخاب شده برای جشنواره‌های تجلیل از حافظان کل قرآن
شهسوار ادامه داد: بعد از دریافت اسامی پیشنهادی، مجدداً جلسه‌ای تشکیل دادیم و در آن اسامی ارسال شده را بررسی کرده و در نهایت نام «جبرئیل امین» را به عنوان نام جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن این مؤسسه انتخاب کردیم.
مدیر روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، زمان برگزاری این جشنواره را در سال جاری را ۱۵ شهریورماه امسال و مکان آن را شهرستان استهبان اعلام کرد و گفت: در این جشنواره قریب ۲۵۰ تا ۳۰۰ حافظ کل قرآنی که طی یکسال گذشته موفق در مدارس تخصصی ما موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند، تجلیل خواهند شد.

تربیت قریب ۲ هزار حافظ کل قرآن
وی یادآور شد: با احتساب حافظان کل قرآنی که امسال فارغ‌التحفیظ می‌شوند، قریب ۲ هزار حافظ کل قرآن توسط مؤسسه بیت‌الاحزان تربیت شده‌اند.

فعالیت ۱۳ مدرسه در ۸ استان
شهسوار با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۳ مدرسه شبانه‌روزی تخصصی حفظ یکساله قرآن کریم در ۸ استان کشور در حال پذیرش قرآن‌آموزان علاقه‌مند به حفظ کل قرآن کریم هستند، گفت: از میان این مدارس، یک مدرسه مختص بانوان است که در شهرستان استهبان واقع شده است.
معاون طرح و برنامه مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اظهار کرد: ۵ مدرسه شبانه‌روزی در استان فارس شامل شهرستان‌های یک مدرسه شیراز، یک مدرسه صحرارود فسا، ۳ مدرسه در شهرستان استهبان، یک مدرسه در مشهد مقدس، یک مدرسه بیرجند، یک مدرسه در تهران، یک مدرسه در شهر مقدس قم، یک مدرسه در بروجرد لرستان، یک مدرسه در ملایر همدان و یک مدرسه در آبادان خوزستان هم‌اکنون مشغول به فعالیت هستند.

کرمانشاه هم صاحب مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن شد
وی همچنین گفت: مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی یکساله قرآن کریم نیز امسال در کرمانشاه با همکاری اداره امور قرآنی سازمان اوقاف راه‌اندازی شد که در حال ثبت‌نام از قرآن‌آموزان است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات