بیت‌الاحزان می‌تواند همكاری نزدیك‌تری با جهاد دانشگاهی فارس داشته باشد/ ارتباطات مؤسسات و نهادهای قرآنی بسیار ضعیف است/استفاده از پتانسیل‌ بیت‌الاحزان نیازمند توجه مسئولان و خیران است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) امروز، ۲۱ خردادماه در دیدار با مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی و خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنای شعبه فارس ضمن قدردانی از فعالیت‌های ایکنا گفت: جهاد دانشگاهی خود ظرفیت بزرگی است که یکی از آن‌ها خبرگزاری ایکناست.

بیت‌الاحزان می‌تواند همکاری نزدیک‌تری با جهاد دانشگاهی فارس داشته باشد
وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط جهاد دانشگاهی تأکید کرد که مؤسسه بیت‌الاحزان می‌تواند پیوستگی و همکاری بسیار نزدیک‌تری با جهاد دانشگاهی فارس داشته باشد.

ارتباطات مؤسسات و نهادهای قرآنی بسیار ضعیف است
شاهسونی اظهار کرد: در حوزه فعالیت‌های دینی که شاخص آن قرآن است، متأسفانه ارتباطات مؤسسات، ارگان‌ها و نهادهای فعال در این زمینه بسیار ضعیف است و شاید گاهی اوقات در حد صفر باشد لذا به نظر می‌رسد خبرگزاری ایکنا و جهاد دانشگاهی با توجه به موقعیتی که دارند، می‌توانند نقش محوری در ایجاد این اتحاد و انسجام را بر عهده بگیرند.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور یادآور شد: خبرگزاری ایکنا در تهران برای شخصیت‌های قرآنی همیشه مراسم گرامیداشت برگزار می‌کند و از همه ارگان‌ها و نهادها نیز برای حضور در این مراسم دعوت به عمل می‌آورد لذا خوب است که ایکنای فارس هم به این قضیه روی آورد.
وی باز هم تأکید کرد: یکی از جاهایی که می‌تواند نقش محوری برای ایجاد انسجام و وحدت میان جامعه و مراکز قرآنی داشته باشد جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایکنا است که می‌تواند عاملی برای انسجام مراکز قرآنی باشد.

بیت‌الاحزان افکار قرآنیان را به سمت فارس چرخاند
شاهسونی با ابراز امیدواری از اینکه در آینده تعامل بیشتری این مؤسسه با جهاد دانشگاهی فارس داشته باشد، گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان اکنون یک پتانسیل بزرگ در حوزه فعالیت‌های قرآنی برای استان فارس است و به شکلی دارد به وسیله مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن محوریت حوزه حفظ قرآن را به طرف فارس می‌چرخاند و افکار قرآنیان و مسئولان به این سمت چرخیده است که اگر بخواهد کار تخصصی در حوزه حفظ قرآن انجام شود،‌ باید توسط بیت‌الاحزان انجام شود.
وی با بیان اینکه ایکنا هرچه این سبقه را بیشتر مطرح کند، به همان میزان می‌توانیم در تبدیل استان فارس به قطب قرآنی کشور موفق‌تر عمل کنیم، گفت: ما طی سال‌های گذشته این مسئله را مطرح کردیم و امام جمعه فقید شیراز مرحوم آیت‌الله ایمانی نیز از این قضیه استقبال کرده و بر روی آن صحبت‌های بسیاری کردند چرا که فارس واقعاً این پتانسیل را دارد که به عنوان قطب قرآنی کشور مطرح شود ضمن اینکه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی اینجاست که این هم می‌تواند به عنوان شعار محوری قرار گیرد.

استفاده از پتانسیل‌ بیت‌الاحزان نیازمند توجه مسئولان و خیران است
وی با تأکید بر اینکه استفاده از این پتانسیل و ظرفیت‌های قرآنی فارس نیازمند توجه مسئولان و خیران است، به فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این مؤسسه به حدی قوی و مؤثر بوده است که در دو سال گذشته یک خانواده از آمریکا برای حفظ قرآن به مرکز این مؤسسه واقع در روستای محمدآباد استهبان آمدند و این نشان می‌دهد که همه افکار قرآن‌دوستان و قرآنیان به سمت این مؤسسه چرخیده است و اگر کسی خواست حفظ قرآن را به‌صورت تخصصی دنبال کند باید به این مؤسسه بیاید.
شاهسونی با یادآوری اینکه تمام فعالیت‌های بیت‌الاحزان با مرکزیت استان فارس انجام می‌شود، گفت: ما جزو معدود مؤسساتی هستیم که شعبات زیادی در سطح کشور داریم علی‌رغم اینکه مرکزیت ما در قم و یا تهران نیست.

معرفی نوع نگرش و حرکت بیت‌الاحزان در آغاز شکل‌گیری تاکنون بسیار مهم است
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس اظهار کرد: مؤسسه بیت‌الاحزان یک حرکت پایین به بالا را آغاز کرد؛ در صورتی که همیشه برای انجام حرکت‌های بزرگ اول این حرکت باید در تهران و قم انجام شود و بعد کم کم به مراکز استان‌ها تسری پیدا کند اما بیت‌الاحزان کار خود را از یک روستای کوچک در دهستان خیر شهرستان استهبان استان فارس آغاز کرد لذا معرفی این نوع نگرش و حرکت بسیار مهم است.
وی با تصریح اینکه این مؤسسه در یک مجموعه از یک روستا هدایت می‌شود، گفت: هم‌اکنون ۱۷۳ شعبه توسط بیت‌الاحزان و ۱۳ مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن و حوزه علمیه در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شده است.
شاهسونی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از فعالیت‌های ایکنا گفت: خبرگزاری ایکنا می‌تواند به عنوان زبان گویای مراکز قرآنی نقش و تأثیر بسزایی در جلب نظر مسئولان به این مؤسسه جهت کمک کردن به گسترش فعالیت‌های آن انجام دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات