نشست معرفت افزایی و بیان مسائل اخلاقی جهت کارکنان مرکز مدیریت بیت الاحزان در مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار گردید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، نشست معرفت افزایی و بیان مسائل اخلاقی جهت کارکنان مرکز مدیریت بیت الاحزان ۲۳ مهر ماه در مرکز مدیریت بیت الاحزان واقع در روستای ماهفرخان استهبان برگزار گردید. در این نشست که کارکنان معاونت ها و بخش های مختلف مرکز مدیریت حضور داشتند حجت الاسلام سعیدی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم طی سخنانی رعایت ادب را یکی از مسائل مورد تأکید در دین مبین اسلام عنوان کرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم اسلام(ص) ادب را باعث پرورش عقل و سرور دل برشمرد و بر لزوم داشتن رفتار قرآنی به خصوص بین کارکنان موسسه قرآنی بیت الاحزان تاکید کرد.

حجت الاسلام سعیدی ضمن بیان حدیثی دیگر عنوان کرد: لزوم برخورد مهربانانه با ارباب رجوع، احسان کردن، خوشرویی و خوش زبانی از جنبه های دیگر ادب اسلامی است.
این استاد حوزه، در ادامه با اشاره به تفاوت دو واژه حلم و صبر افزود: حلم به این معناست که وقتی بردباری و صبر می کنیم و گذشت انجام می دهیم دیگر ناراحتی و کدورتی در دل ما باقی نمانده است ولی در صبر پس از گذشت، ممکن است نارحت و پشیمان باشیم.
وی بر لزوم دانستن قدر نعمت های الهی و شکر گذاری نعمت ها تأکید کرد و اظهار داشت: خدمت به قرآن خود یک نعمت است که باید قدرش را بدانیم.
حجت الاسلام سعیدی با بیان این که خوشرویی و خوش زبانی نیاز به تمرین دارد افزود: خوشرویی باعث مودت میشود، بعضی اوقات لازم است خطاها و اشتباهات دیگران را نادیده انگاریم و حتی در برخی موارد از حق خود چشم بپوشیم، به خصوص در منزل و روابط اجتماعی نیاز است که از خود گذشتگی داشته باشیم و کینه به دل نگیریم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات