درپی وقوع حادثه ناگوار سیل در برخی از مناطق مختلف کشور مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اقدام به اعزام گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده استان لرستان کرده است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نقل از فارس، درپی وقوع حادثه ناگوار سیل در برخی از مناطق مختلف کشور مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اقدام به اعزام گروه‌های جهادی به مناطق سیل‌زده استان لرستان کرده است.

سیدجلیل موسوی مدیر مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بروجرد در گفت‌وگو با فارس درخصوص امداد‌رسانی حافظان قرآن بیت‌الاحزان به سیل‌زدگان گفت: باتوجه به نزدیکی شهرستان بروجرد به مناطق سیل‌زده استان لرستان مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بروجرد به عنوان پایگاه مرکزی امداد‌رسانی انتخاب و همه کمک‌ها و نیرو‌های امداد‌رسان در این مرکز جمع و از آنجا راهی مناطق سیل‌زده می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون دو گروه جهادی به شهرستان پلدختر اعزام شد که اولین کاروان باحضور ۴۴ نیروی حافظ و قاری قرآن و جمعی از طلاب و دومین کاروان نیز جمعه ۲۳ فروردین‌ماه اعزام شدند.

موسوی از آمادگی همه فعالان قرآنی بیت‌الاحزان در سراسر کشور برای امداد‌رسانی به سیل‌زده‌ها خبر داد و گفت: این جمع قرآنی با روحیه جهادی، خود‌جوش، بی‌توقع، با عشق و اخلاص این سفر و خدمت‌رسانی به مردم شریف پلدختر را انتخاب کردند و به واقع از بچه‌های بیت‌الاحزان غیر از این هم انتظاری نیست.

این حافظ قرآن با اشتباه خواندن این تصور که یک چهره قرآنی فقط می‌تواند در موضوعاتی چون ترتیل، قرائت، تفسیر، حفظ و… فعالیت کند گفت: عقیده ما بر این است در چنین شرایطی قرآن به معنی حضور در صحنه و کار مجاهدانه و مخلصانه است. در واقع ما قرآن را حفظ می‌کنیم و با تدبر در آن به حضور در صحنه‌های اجتماعی و کمک به هم نوعان خود می‌رسیم.

مدیر مرکز شبانه‌روزی حضرت زهرا(س) بروجرد خاطر نشان کرد: حافظ قرآن خود را هم حافظ قرآن می‌داند و هم خود را یک مجاهد می‌خواند و هر کجا لازم به اقدام جهادی و انقلابی باشد پا در میدان می‌گذارد چرا که او در کلام الهی به این باور عمیق رسیده است که «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنینَ»؛ خدا نیکوکاران را دوست می‌دارد. لذا بر خود لازم می‌دانیم که در کارهاى خیر به یکدیگر کمک کنیم که مصداق بارز آن در شرایط کنونی کمک به سیل زده‌ها و کسانی است که دست یاری دراز کرده اند.

وی افزود: نمی‌شود حافظ، قرآن بخواند و از کنار آیه «تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ» (مائده/٢)عبور کند و از طرفی ببیند گوشه‌ای از کشورش نیازمند اوست و بی‌خیال بنشیند. همچنین برای خدمت کردن راه باز است، به این معنا که از هر راه و روشی می‌توان این عمل شایسته و خداپسندانه را انجام داد و هرکسی توان حضور در مناطق سیل‌زده را دارد می‌تواند به این گروه‌های جهادی بپیوندد و ما نیز استقبال می‌کنیم.

موسوی از کسانی که امکان حضورشان در صحنه وجود ندارد درخواست کرد حمایت‌های مالی و خیرخواهانه خود را با پرداخت کمک‌های نقدی به شماره حساب‌های اعلام شده هلال احمر در رسانه‌ها واریز کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات