30 نفر از حافظان مرکز شبانه روزی حفظ یکساله امام رضا (ع) بیرجند با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، به مناسبت پایان دوره حفظ مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن کریم، ۳۰ نفر از حافظان مرکز شبانه روزی حفظ یکساله امام رضا (ع) بیرجند با حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسسلمین عبادی در این دیدار طی سخنانی قرآن کریم را دارای ۷۰ باطن دانست و با طرح این سؤال که باطن حقیقی قرآن دست چه کسی است اظهار داشت: از دو مسیر می‌توانیم به این سؤال پاسخ دهیم که اولین مسیر تفسیر قرآن به قرآن است.

وی با اشاره به آیه « لا یمسه الا المطهرون» مصداق مطهرون را طبق آیه « انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا»، اهل بیت عصمت و طهارت عنوان کرد و افزود: به این ترتیب در می یابیم که باطن حقیقی قرآن کریم در اختیار اهل بیت (ع) می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان این که حدیث پیامبر گرامی اسلام نیز این موضوع را تأیید می کند گفت: در حدیث ثقلین که مورد اتفاق شیعه و سنی است، نبی مکرم اسلام(ص) دو چیز گرانبها یی را که برای امت خود به جا گذاشته قرآن و اهل بیت معرفی می کند و تأکید می کند که این دو از هم جدا نمی شوند و در صورت چنگ انداختن به هر دو، گمراه نخواهید شد.

امام جمعه بیرجند دیدار با این جمع حافظان قرآن را مایه امیدواری دانست و خطاب به حافظان افزود: خوشا به حال شما که وجودتان را با تلاش و حسن نیت، ظرف قرآن قرار دادید و قلب شما حامل قرآن است.

وی حافظان را به مجاهده با نفس و خودسازی توصیه کرد و افزود: برای این که حقیقت معانی قرآن بیش از پیش در وجود شما تثبیت شود و از بند الفاظ خارج شوید، می‌بایست تزکیه نفس و پاکی دل را سرلوحه اعمال خود قرار دهید.

حجت الاسلام عبادی در این زمینه کربلایی کاظم ساروقی را مثال زد که با این که فردی عامی و بی سواد بود اما به خاطر طهارتی که در قلبش داشت، خداوند قرآن کریم را بر دل او نازل کرد و تا پایان عمر از برکات معنوی قرآن بهره مند بود.

در ابتدای این دیدار محسن قیصری، مدیر مرکز شبانه روزی حضرت امام رضا(ع) بیرجند، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز شبانه روزی افزود: این مرکز در طی سه سال شکل گیری خود موفق به تربیت ۵۰ حافظ کل و ۲۶۵ حافظ اجزاء قرآم کریم شده است و در سال جاری نیز ۱۲۰ نفر جهت حضور در دوره های شبانه روزی این مرکز ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به این که این مرکز در استان خراسان جنوبی به پایگاهی مهم جهت حافظان قرآن تبدیل شده است اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ایجاد شده و تقاضاهای زیادی که جهت راه اندازی مرکز حفظ ویژه خواهران در این استان وجود دارد، آمادگی داریم در صورت همکاری نهادها و خیرین، در راستای راه اندازی مرکز حفظ ویژه خواهران تلاش کنیم.

اجرای برنامه های قرآنی توسط حافظان و تبرک جستن به پرچم نورانی بارگاه ملکوتی حضرت سید الشهداء(ع) از دیگر برنامه های این نشست صمیمانه بود.

گفتنی است حافظان قرآن پس از این دیدار راهی اردوی پایان دوره شدند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات