نام‌نویسی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در رشته‌های «حفظ قرآن کریم»، «ترجمه و مفاهیم»، «معارف اهل‌بیت(ع)» و «انس با قرآن» از ۱۸ آذرماه آغاز می‌شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از اتقان، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت ارشاد، مرکز اموز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه، اتحادیه تشکلهای قرآنی کشور و همچنین اداره کل نماز قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش به صورت مشترک و هم‌زمان در رشته‌های «حفظ قرآن کریم» با ۱۵ زیرشاخه، «ترجمه و مفاهیم» با ۳ زیرشاخه، «معارف اهل‌بیت(ع)» با ۴ زیرشاخه و «انس با قرآن» برگزار می‌شود.

نام‌نویسی در این آزمون از شنبه ۱۸ آذرماه تا ۲۰ دی‌ماه از طریق نشانی اینترنتی www.quranedu.ir صورت می‌گیرد و هزینه خرید کارت ثبت‌نام برای تا پنج نفر ۵ هزار تومان و برای بیشتر از پنج نفر ۴ هزار تومان در نظر گرفته شده است که به حساب مؤسسه «شمیم آل‌طه» به عنوان مؤسسه معین ستاد اجرایی آزمون واریز می‌شود و این مبالغ بر حسب تشخیص مدیریت ستاد مرکزی هزینه خواهد شد.

امسال آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برای گروه‌های مختلف همچون «مؤسسات قرآنی»، «مراکز قرآنی»، «بقاع متبرکه» و «دانش‌آموزان» و «مخاطبان آزاد» در هر رده سنی برگزار می‌شود.

پس از پایان زمان ثبت‌نام، کارت ورود به جلسه از اول بهمن‌ماه تا نهم اسفند صادر می‌شود و آزمون کتبی تمامی رشته‌ها پنج‌شنبه ۱۰ اسفندماه به صورت همز‌مان برپا خواهد شد. پس از آن نیز آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن شنبه ۱۲ اسفندماه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ برگزار می‌شود.

آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش‌آموزان و بزرگسالان (ویژه حافظان قرآن) نیز ۱۲ تا ۱۷ اسفندماه در مراکز آزمون برپا می‌شود.

شرکت در این آزمون برای تمامی داوطلبان مرد و زن بدون محدودیت سنی آزاد است و هر داوطلب از میان رشته‌های آزمون مجاز به انتخاب حداکثر چهار رشته است. همچنین شرکت در آزمون برای کارکنان دفتر قرآنی اداره ارشاد استان و عوامل اجرایی ممنوع است و عوامل اجرایی می‌توانند در صورت تمایل در آزمون در آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن که شنبه ۲۸ بهمن برگزار می‌شود، شرکت کنند.

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن امسال برای نخستین‌بار به صورت مشترک برگزار می‌شود که این امر می‌تواند گام مؤثری در هماهنگی و ارتقای امور قرآنی به ویژه آزمون‌ها و تشویق افراد به فعالیت در این عرصه باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات