طی مراسمی از مدیران مؤسسات قرآنی و مراكز بیت‌الاحزان كه موفق به تربیت ۲۳۰ حافظ كل قرآن كریم در شهرستان فسا شدند، تجلیل به عمل آمد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مراسم تجلیل از مدیران مؤسسات قرآنی و مراکز بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به پاس تربیت ۲۳۰ حافظ کل قرآن در شهرستان فسا برگزار شد.
محمدکاظم رحمانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا در این مراسم گفت: در شهرستان فسا ١٧ مؤسسه قرآنی در حال فعالیت است که ۷ مرکز در سطح شهر فسا و ۱۰ مرکز دیگر در روستاهای خیرآباد، دستجه، صحرارود، سنان، فدشکویه، زاهدشهر، میانشهر، خورنگان، نوبندگان و جلیان فعالیت می‌کنند.
وی افزود: این مراکز قرآنی تاکنون توانسته‌اند بیش از ١٢٠ حافظ کل قرآن کریم از نقاط مختلف ایران اسلامی در واحد آقایان همراه با میهمانانی از کشورهای خارجی اعم از بنگلادش، مالزی و پاکستان اغلب در مدرسه تخصصی حفظ روستای صحرارود و ١١٠ حافظ کل قرآن در بخش بانوان در مؤسسات قرآنی و مراکز بیت‌الاحزان شهرستان فسا را تربیت کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا با تقدیر از زحمات چندین ساله حجت‌الاسلام والمسلمین شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) گفت: در حال حاضر بیش از ١٠٠٠ نفر در مقطع سنی بزرگسال و قریب به ٧۵٠ نفر در مقطع پیش دبستانی با همکاری اداره آموزش و پرورش در رشته‌های روخوانی، تجوید، مفاهیم، حفظ تخصصی، تفسیر و احکام از دوره‌های مختلف این مؤسسات و مراکز علوم قرآنی بهر‌ مند می‌شوند.
رحمانی در پایان یادآور شد که آزمون سراسری قرآن و عترت در ١٠ اسفندماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در این شهرستان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir تا ۶ بهمن‌ماه اقدام به ثبت‌نام کنند.
یادآور می‌شود، در پایان مراسم نیز با لوح سپاس از قدمعلی ابوالحسنی، مسئول بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در شهرستان فسا و دیگر مدیران فعال این مراکز قرآنی تقدیر به‌عمل آمد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات