آغاز مرحله نهایی شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن بیت الاحزان از فردا/ کازرون، استهبان و فیروزآباد فعال ترین شعب در مسابقات

 

حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه از برگزاری مرحله نهایی شانزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیت الاحزان، از فردا پنجشنبه ۱۷ اسفند ماه در شیراز خبر داد.

وی افزود در این دوره از رقابت‌ها ۳۷۶ متسابق آقا و بانو از ۲۶ شعبه و ۱۰ مرکز شبانه روزی حفظ تخصصی مؤسسه، در ۱۹ رشته مختلف با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این که خدمت رسانی مطلوب به نزدیک به ۵۰۰ نفر شرکت کننده، همراهان، هیئت داوران و عوامل برگزاری نیازمند برنامه ریزی و کار شبانه روزی از هفته ها قبل بوده است خاطر نشان کرد بر اساس برنامه قبلی هیئت ۴۰ نفره از کارکنان مرکز مدیریت بیت الاحزان و شعب بیت الاحزان استهبان و شیراز از روز سه شنبه ۱۵ اسفندماه در محل اسکان شرکت کنندگان حاضر شده و در حال آماده سازی مکان های برگزاری مسابقات، محل اسکان و مکان اختتامیه مسابقات می باشند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان فارس، ویژگی اصلی این دوره از رقابت ها را رشد چشمگیر حضور برادران  بیان و خاطر نشان کرد: ۹۵ شرکت کننده آقا در رشته های حفظ ۱جزء، ۳ جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل و ترتیل قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت که تعداد ۳۴ نفر ایشان از قرآن آموزان و فارغ التحفیظان مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی هستند.

حجت الاسلام شاهسونی سطح برگزاری این دوره از مسابقات را خیلی خوب ارزیابی کرد و افزود: حضور چهره های حائز رتبه برتر کشوری و بین المللی همچون نوید رزمجویی، عبدالمهدی برامسی، سعید شاهرخی و الهام حسین زاده در این رقابت ها نشان از سطح بالای مسابقه است هر چند با توجه به تجربه ای که از دوره های قبل مسابقات و شناختی که از سایر شرکت کننده ها داریم، رتبه اولی برای هیچ یک از شرکت کنندگان تضمین شده نیست و هر دوره شاهد ظهور پدیده هایی جدید بوده ایم.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان  حضرت زهرا (سلام الله علیها) در ارائه گزارش آماری از شهرستان های شرکت کننده در رقابت ها اظهار داشت: شعبه کازرون با ۲۹ شرکت کننده در در ۱۵ رشته مختلف بیشترین شرکت کننده را در بین شهرستان های حاضر در رقابت ها داشته است و شعبه های استهبان و فیروز آباد با ۲۸ و ۲۷ شرکت کننده در رده دوم و سوم از لحاظ تعداد شرکت کننده بوده اند.

این حافظ قرآن کریم همچنین با اشاره به مشکلات مالی موسسه قرآنی بیت الاحزان از خیراندیشان حامی فعالیتهای قرآنی بیت الاحزان تشکر کرد و گفت: هزینه های این دوره از مسابقات توسط  جمعی از خیراندیشان شیرازی تامین شده است.

 وی در پایان یاد آور شد مراسم اختتامیه مسابقات پنجشنبه شب همراه با میلاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) در مسجد آل یاسین شیراز برگزار می گردد و از رتبه های برتر مسابقات در هر رشته تجلیل به عمل خواهد آمد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات