مدیر موسسه فرهنگی ـ قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) معتقد است با وجود دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن نه تنها تغییری در فعالیت‌های قرآنی احساس نمی‌شود، بلکه این فعالیت‌ها ضعیف‌تر از گذشته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) ضمن مقایسه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور طی سال‌های ۸۳ تا ۹۰ و ۹۰ تاکنون به خبرنگار ایکنا گفت: اگر رهبر معظم انقلاب در سال ۹۰ دستور تربیت حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن را نمی‌داد، وضعیت حفظ قرآن الان چه وضعیتی داشت؟
وی با بیان اینکه از سال‌های ۸۵ به بعد تا اوایل دهه ۹۰ به عنوان مقطع شکوفایی فعالیت‌های قرآنی یاد کرد و گفت: در آن دوره موسسات قرآنی در سطحی گسترده تاسیس می‌شد و هر روز شاهد فعالیت و برنامه‌های جدید موسسات بودیم، ولی در حال حاضر هر روز خبر کم شدن فعالیت‌ها یا تعطیل شدن موسسات قرآنی را می‌شنویم.
این حافظ کل قرآن اضافه کرد: اخیراً بازدیدی از چند موسسه قرآنی در برخی مناطق کشور داشتم، برخی از موسسات که از نظر فعالیت‌های قرآنی، فعال و شناخته شده هستند، اعلام کرده‌اند که نیروهای خود را به نصف کاهش داده و فعالیت‌های سابق را ندارند.
شاهسونی در ادامه این گفت‌وگو از بی‌تفاوتی مسئولان و مدیران به عنوان یکی از دلایل کاهش فعالیت‌های قرآنی یاد کرد و افزود: مسئولان ما از مدیران قرآنی گرفته تا اقتصادی، افرادی بی‌تفاوت هستند، یعنی همت‌ها بسیار ضعیف شده و انتظارات برآورده نمی‌شود و مشکل اساسی در کشور ما کمبود نیروی انسانی جهادی است که با ایده جهادی تلاش کنند.
وی از دستور رهبر معظم انقلاب در سال ۹۰ مبنی بر تربیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن به عنوان نمونه یاد کرد و گفت: مسئولان از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کنند که در هفت سال گذشته چه کاری کرده‌اند و چند قانون برای حمایت یا ترویج و تبلیغ حفظ قرآن به تصویب رسانده‌اند؟ یکی دیگر از مشکلات در این حوزه مربوط به بیمه فعالان قرآنی است که چندین سال است، اقدام خاصی برای آن انجام نمی‌شود.
این عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های جدید موسسه بیت‌الاحزان، گفت: رویکرد کلان موسسه ما به سمت راه‌اندازی مراکز تخصصی حفظ قرآن است که وظیفه تربیت اساتید، مدیران و مبلغان قرآنی را برعهده دارد، یعنی کسانی که موفق به حفظ کل قرآن می‌شوند، به عنوان مدیر در موسسات دیگر فعالیت می‌کنند.
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم افزود: در سال‌های اخیر فعالیت‌هایمان را فراتر از استان فارس و به استان‌هایی مانند تهران گسترش داده‌ایم و سه شعبه از بیت‌الاحزان را در میدان شهدا، شهرری و رودهن در استان تهران راه‌اندازی کرده‌ایم.
شاهسونی اضافه کرد: یک مرکز حفظ تخصصی بانوان و آقایان نیز آغاز به کار کرد که مرکز بانوان به دلیل برخی مشکلات تعطیل شد و مرکز آقایان نیز به دلیل مشکل فضای فیزیکی در آستانه تعطیلی قرار گرفت که سازمان اوقاف و امور خیریه پیشقدم شد و مکانی را برای مرکز در نظر گرفت.
این فعال قرآنی کشورمان در پایان عنوان کرد: امیدوارم با کمک سازمان اوقاف گام‌های بزرگی در زمینه حفظ قرآن در تهران برداشته شود، هر چند با توجه به جمعیت و نیاز شهر تهران به هر اندازه فعالیت صورت گیرد، باز کوچک است و کمتر دیده می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات