18 مرکز میزبان 1045 نوجوان و جوان 14 تا 22 ساله در چهارمین دوره طرح ملی رحله

 

حجت الاسلام هادی سیاری دبیر طرح ملی رحله ۴ در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، با اعلام پایان مهلت نام نویسی طرح ملی رحله ۴، از نام نویسی ۱۰۴۵ نوجوان و جوان ۱۴ تا ۲۲ ساله در ۱۸ مرکز برگزار کننده این طرح خبر داد.

وی با یادآوری این که در سال گذشته نیز همین حدود در طرح نام نویسی کرده بودند افزود مراکز طرح ملی رحله رودبار جنوب(استان کرمان)، امامزاده اسماعیل فسا (استان فارس) و بروجرد(استان لرستان) به ترتیب با ۱۸۴، ۹۹ و ۸۷ متقاضی، بیشترین تعداد ثبت نام کنندگان را بین مراکز طرح ملی رحله ۴ داشته اند.

این حافظ کل قرآن کریم با بیان این که داوطلبان از ۲۴ استان کشور در این طرح نام نویسی کرده اند، استان های فارس با ۳۱۳، کرمان با ۲۱۰ و خوزستان با ۲۰۳ داوطلب را استان‌های پیشتاز در نام نویسی عنوان کرد و کمترین آمار نام نویسی را مربوط به استان های شمالی و شمال غربی کشور به دلیل عدم حضور مرکز رحله در آن منطقه برشمرد.

مسئول مؤسسه بیت الاحزان در استان قم همچنین با اعلام این که جوانان و نوجوانان پسر از ۱۱۰ شهر کشور در این طرح حاضر خواهند بود، شهر آبادان را با دارا بودن ۳ مرکز طرح رحله و ثبت نام ۹۶ متقاضی، شهرستان پیشتاز خواند و شهرستانهای کازرون و داراب را با ۵۸ و ۵۷ داوطلب در رده بعدی عنوان کرد.

حجت الاسلام سیاری در خصوص سطح تحصیلی متقاضیان اظهار داشت با توجه به رویکرد این طرح به جذب نوجوانان و جوانان، حدود ۸۱ درصد از داوطلبان را دانش آموزان تشکیل میدهند و  طلاب حوزه های علمیه با ۱۱ درصد، دومین قشر پرجمعیت را تشکیل میدهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد داوطلبان در تاریخ هجدهم تیرماه می بایست در مراکز برگزار کننده طرح جهت مصاحبه تخصصی حاضر شوند و شروع دوره جهت تمامی مراکز از ۱۹ تیرماه خواهد بود و قرآن آموزان ان‌شاءالله پس از ۵۳ روز حافظ جزء ۳۰ و سوره مبارکه بقره خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات