ثبت نام چهاردهمین دوره دانشسرای علوم قرآن و حدیث حضرت باقرالعلوم(ع) (آمادگی کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث) ویژه حافظان کل قرآن کریم آغاز شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، احمد تاج بخش مسئول دانشسرای علوم قرآن و حدیث حضرت باقر العلوم(ع) مؤسسه،در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان مهلت ثبت نام این دوره را از ۱ تیرماه لغایت ۳۱ تیرماه عنوان کرد و افزود: از دهم شهریور ماه مصاحبه و گزینش از داوطلبان بعمل می آید و آغاز دوره نیز از ابتدای آذر ماه سال جاری خواهد بود.

تاج بخش در توضیح تغییر نام این مرکز خاطر نشان کرد بر اساس مصوبه شورای آموزش مرکز مدیریت بیت الاحزان، نام این مرکز از سال گذشته از «مرکز تربیت معلم و ارتقای علمی حافظان کل قرآن کریم» به «دانشسرای علوم قرآن و حدیث حضرت باقر العلوم(ع)» تغییر نموده است.

مسئول بیت الاحزان شعبه استهبان اظهار داشت: استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه، همچون دکتر شاهمرادی، دکتر خوشرنگ، دکتر ایماندار، دکتر مروج و اساتید ممتاز دیگر، تدریس مواد آموزشی شامل آموزش منابع خلاصه شده دوره کارشناسی علوم قرآن و حدیث، بررسی منابع حاوی تست های پرتکرار ، برگزاری کلاسهای فنون تست زنی ، آزمون های هفتگی و ماهانه ، برگزاری کنکور آزمایشی ، حضور تمام وقت ناظر آموزشی ، حضور اساتید توانمند حفظ جهت برنامه دهی و نظارت بر نحوه مرور و تثبیت محفوظات حافظان و . . . موجب آمادگی بیش از پیش شرکت کنندگان شده و زمینه قبولی ایشان را در کنکور کارشناسی ارشد و آزمون شفاهی حفظ فراهم می نماید.

وی در خصوص روند اعطای مدرک عنوان کرد: داوطلبان پس از شرکت در آزمون کنکور سراسری کارشناسی ارشد از نیمه اردیبهشت تا اواخر مرداد ماه صرفاً به مرور و تثبیت محفوظات می پردازند و هفته آخر مرداد ۹۸ در آزمون شفاهی حفظ کل قرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی شرکت نموده و طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در صورت قبولی ، موفق به کسب مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری می گردند.

تاج بخش از مزایای اصلی این دوره را کاهش زمان تحصیل جهت دریافت مدرک عنوان کرد و افزود: از آنجا که ثبت نام و شرکت حافظان کل قرآن کریم در کنکور کارشناسی ارشد ، نیازمند هیچ گونه مدرک تحصیلی خاصی نمی باشد ، اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث از این طریق می تواند چندین سال زودتر از روال عادی در سیستم آموزشی کشور اتفاق بیافتد . به عنوان مثال دانش آموزی که پس از گذراندن کلاس نهم ( دوره اول متوسطه) از مرخصی تحصیلی استفاده نموده و موفق به حفظ کل قرآن کریم گردیده و پس از آن در این دوره ۸ ماهه شرکت نموده و در کنکور کارشناسی ارشد نیز قبول شده است ، مدرک کارشناسی ( لیسانس ) را ۵ سال زودتر از هم کلاسی های خود و با صرف هزینه بسیار کمتر دریافت نموده است . علاوه بر این که حافظ کل قرآن و همچنین معلم رشته های مختلف قرآنی نیز شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تحصیل حافظان کل قرآن کریم در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری با حمایت مالی خاص سازمان اوقاف و امور خیریه همراه می باشد.

علاقمندان می توانند جهت ثبت نام در این دوره بر روی این لینک کلیک نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات