مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از تربیت قریب ۶۰ هزار حافظ اجزای مختلف قرآن توسط این مؤسسه خبر داد. / چرا جبرئیل امین؟

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) دیروز، ۱۸ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز که به میزبانی خبرگزاری ایکنا برگزار شد، ضمن قدردانی از همکاری‌های جهاد دانشگاهی و این خبرگزاری گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان در سال ۷۵ فعالیت خودش را از دهستان خیر روستای ماهفرخان استهبان آغاز کرد.

وی افزود: بیت‌الاحزان فعالیت خود را در ابتدا با کمترین امکانات معنوی و مالی آغاز کرد اما با همت خیران به مرور این امکانات فراهم شد و حافظان قرآن و اساتید قرآنی تربیت شدند و شعب این مؤسسه از سال ۸۶ به نقاط مختلف کشور گسترش پیدا کرد.

فعالیت ۱۹۲ مرکز روزانه و شبانه‌روزی در بیت‌الاحزان
شاهسونی با بیان اینکه این مؤسسه هم‌اکنون دارای ۱۸۰ شعبه و ۱۲ مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن در نقاط مختلف کشور است، از فعالیت حدود ۱۹۲ مرکز روزانه و شبانه‌روزی این مؤسسه نیز خبر داد و گفت: حدود یکصد مهد قرآن نیز در دل این شعب‌ روزانه بیت‌الاحزان فعالیت می‌کنند.

آموزش سالانه ۳۰ هزار قرآن‌آموز در شعب بیت‌الاحزان
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با تصریح اینکه سالانه قریب ۳۰ هزار قرآ‌ن‌آموز در بیت‌الاحزان آموزش می‌بینند، گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان در زمینه‌های عمرانی توفیقات خوبی داشته است و بیش از ۷۰ ساختمان در نقاط مختلف کشور برای فعالیت‌های قرآنی بنا کرده است به طوری که در برخی از استان‌ها، امروزه به عنوان مؤسسه پیش رو در حفظ قرآن کشور شناخته می‌شود.
وی به برگزاری جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم این مؤسسه اشاره کرد و گفت: بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم کشور هر ساله به‌همت این مؤسسه برگزار می‌شود که امسال هفدهمین دوره آن را برگزار کرده و در آن از ۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم تجلیل خواهیم کرد.

لزوم توجه خیران و مسئولان به جشنواره ملی «جبرئیل امین»
شاهسونی با یادآوری اینکه این جشنواره از امسال به نام «جبرئیل امین» نام‌گذاری شده است، گفت: حضرت جبرئیل با وجودی که واسطه نزول قرآن کریم بوده است اما در هیچ برنامه قرآنی نامی از آن‌ برده نشده بود به همین دلیل نام این جشنواره به نام جبرئیل امین انتخاب شد و امیدواریم که این جشنواره به ثبت ملی هم برسد و بیشتر مورد توجه خیران و مسئولان قرار گیرد.
وی بیان کرد: با احتساب ۲۶۰ حافظ کل قرآن که امسال فارغ‌التحفیظ شدند تعداد حافظان کل قرآن تربیت شده توسط این مؤسسه به یک هزار و ۹۱۰ نفر رسیده است و تاکنون قریب ۶۰ هزار حافظ اجزای مختلف قرآن توسط این مؤسسه تربیت شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس اظهار کرد:‌ امسال رکورد بیشترین تعداد حافظان کل قرآن کریم را طی ۱۶ دوره برگزاری این جشنواره ثبت کردیم و در واقع رکورد بیشترین حافظان مربوط به سال گذشته با ۲۴۰ نفر بود که امسال این رکورد به ۲۶۰ نفر افزایش یافت که از این تعداد ۱۱۰ نفر را حفاظ آقا و ۱۵۰ نفر را حفاظ بانو تشکیل می‌دهند.
وی با تصریح اینکه حفاظ آقا در مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن و حفاظ بانو در مراکز روزانه حفظ قرآن تربیت شده‌اند، گفت:‌ حفظ قرآن همراه با آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن همراه بوده است و بسیاری از این افراد تحصیل‌کنندگان دانشگاهی هستند و ۱۴ نفر از آنان بانوان و آقایانی هستند که سال گذشته از عراق به ایران آمدند و طی یکسال موفق به حفظ کل قرآن شدند.

آموزش ۳۶ قرآن‌آموز عراقی در سال جاری در مراکز شبانه‌روزی بیت‌الاحزان
شاهسونی گفت: امسال نیز ۳۶ نفر از کشور عراق در مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یکساله قرآن کریم مشغول به حفظ قرآن کریم هستند و در سال آینده فارغ‌التحفیظ خواهند شد.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: بیشترین آمار حافظان تربیت شده از استان فارس و استان‌های دیگر نظیر خوزستان، خراسان رضوی و قم در رده‌های بعدی قرار دارند و در میان شهرستان‌های فارس نیز شهرستان استهبان نیز بیشترین حافظان قرآن را تربیت کرده است.
شاهسونی با بیان اینکه  این مراسم با حضور لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس و جمعی از مسئولان ارشد استانی میهمانان ویژه این مراسم خواهند بود و در آن علاوه بر سخنرانی این افراد، برنامه‌های مختلف اجرای حافظان قرآن اجرا خواهد شد.

اجرای طرح ملی رحله در حرم امامین عسکریین
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در ادامه به اجرای موفق طرح ملی «رحله» توسط این مؤسسه نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۲ هزار نفر در این طرح شرکت کردند و امسال این طرح برای نخستین بار در حرم امامین عسکریین (ع) در تابستان امسال اجرا شد که تا پایان شهریورماه پایان خواهد یافت.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات