به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرانی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) به نقل از ایکنا، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، ۱۹ شهریورماه در جشنواره ملی «جبرئیل امین» که به منظور تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان برگزار شده است، گفت: در این مراسم حافظان کل قرآن از ۲۱ استان و ۲ کشور همسایه عراق و پاکستان تجلیل می‌شوند.
وی حفظ قرآن را اقدامی مبارک و زیبا و یکی از توفیقات الهی توصیف کرد که نصیب هر کسی نمی‌شود و افزود: این برنامه دولتی نیست بلکه کاملاً مردمی است و حافظان، مسئولان، روحانیت همگی مردمی هستند که به عشق و ارادت قرآن کریم اینجا حاضر شده‌اند.
فقهی‌زاده با تأکید بر اهمیت توجه به توسعه فرهنگ قرآنی گفت: در این بحبوحه مشکلات اقتصادی اگر به فرهنگ و آموزه‌های قرآنی چشم داشته باشیم قطعاً خداوند نیز راه برون‌رفت از این مشکلات را به ما نشان خواهد داد.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با یادآوری اینکه خداوند در قرآن مثل‌های گوناگون را مانند تابلوهای فاخر آورده است برای اینکه عبرت بپذیریم، ببینیم و بفهمیم و بیندیشیم البته برخی از امثال ویژه و پر از خیر و برکت هستند، گفت: ما باید این زمینه را برای درک این افراد در دل و جان خود آماده کنیم چه بسا عبرت‌ها که به چشم ببینیم ولی عبرت نپذیریم و از جمله بهترین عبرت‌ها و مثل‌ها همین جمع هستند که فقط یکسال دل و جان را در اختیار قرآن قرار دارند و زندگی خود را در خدمت قرآن قرار دادند.
وی گفت: نباید تصور نکنیم هر کس خواست می‌تواند حافظ قرآن شود بلکه توفیق الهی هم باید همراه باشد تا کسی به ندای پر افتخار حفظ قرآن شرفیاب شود.
فقهی‌زاده ضمن قدردانی از زحمات مسئولان بیت‌الاحزان در رابطه با تربیت حافظان قرآن ابراز امیدواری کرد که در سال دیگر جمعیتی بیش از این ۲۶۰ نفر که امروز تجلیل می‌شوند، فارغ‌التحفیظ شوند و ثمرات این درخت پربرکت را به اقصی نقاط جهان صادر کنیم.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد بیان کرد: این نهالی که امروز در استهبان قرآنی به بار نشسته است کلمه طیبه‌ای است که قرآن به آن اشاره کرده است و دیری نخواهد پایید که فضای فرهنگی کشور را این عزیزان عطرآگین خواهد کرد و هر کدام از این حافظان قرآن از خداوند توفیق استمرار این نعمت بزرگ الهی در دل و جان به آن‌ها عطا کند و در این میانه ده‌ها سال توفیق نورافشانی داشته باشند.
وی خطاب به حافظان قرآن از آنان خواست تا پایان عمر آموزه‌های قرآن و عترت را در زندگی خود مدنظر گرفته و پیاده کنند، گفت: این بسیار مهم است که در کنار فهم آموزه‌های قرآن، سیره اهل بیت(ع) را نیز در نظر بگیریم زیرا این قرآن و عترت جدانشدنی هستند.
فقهی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: همه امام حسین(ع) را قتیل‌العبرات می‌دانیم و گروهی از علمای شیعه بر این مسئله پافشاری کردند که امام حسین(ع) شهید اشک‌هاست ولی نه تنها شهید اشک بلکه بیش از آنکه شهید اشک است، شهید عبرت‌هاست یعنی من امام حسین(ع) را هم شهید اشک و هم شهید عبرت می‌دانم از جمله عبرت‌های امام حسین این بود که از دین پیامبر خدا محافظت کرد و این همان رسالتی است که امروز برعهده قرآنیان است.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد تأکید کرد که باید همه فعالیت‌های خود در حوزه تلاوت، تجوید، حفظ و برخی از فعالیت‌های دیگر را زمینه اقدامات عملی در تبعیت واقعی و سرسپردگی به آموزه‌های قرآن کریم و آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت قرار دهیم.
وی در پایان باز هم از زحمات مسئولان بیت‌الاحزان قدردانی کرد و گفت: موسسه بیت‌الاحزان بدون شک یکی از موسسات بسیار ویژه قرآنی کشور است که ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ارگان‌های اصلی قرآنی کشور به امثال این مؤسسه به خود می‌بالیم و امیدواریم شعبه‌های دیگری از این مؤسسه به استان‌های دیگر کشیده شود و این مؤسسه پر خیر و برکت توفیق پیدا کند دست کم یک هزار حافظ قرآن تحویل فرهنگ قرآنی کشور کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات