با پیگیری و هماهنگی نماینده مردم نیریز و استهبان و حضور مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در جلسه روز گذشته، هشتم مهرماه کمیسیون فرهنگی مجلس، گزارشی از فعالیت‌های این مؤسسه ارائه شد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، با پیگیری و هماهنگی اصغر مسعودی، نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیرمسئول و جمعی از مسئولان بیت‌الاحزان روز گذشته، هشتم مهرماه با حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس، گزارشی از فعالیت‌های بیت‌الاحزان ارائه و راهکارهایی به‌منظور ترویج آموزه‌های قرآن کریم ارائه کردند.

معافیت حافظان کل قرآن از خدمت سربازی، اختصاص ردیف بودجه به مؤسسات قرآنی ـ فرهنگی اثرگذار مردمی، اولویت استخدام برای حافظان کل قرآن و … از پیشنهادهای مسئولان بیت‌الاحزان به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در راستای ترویج فرهنگ قرآن کریم در سطح کشور بود.

طی این نشست مسعودی، نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس به معرفی بیت‌الاحزان پرداخت و گفت: مدیریت جهادی، هدفمند و استفاده از همه ظرفیت‌ها، شاخص‌های اساسی بیت‌الاحزان است. این مجموعه قرآنی با کمترین امکانات بیشترین بهره‌وری را داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در جشنواره ملی جبرئیل امین گفت: استقبال مردم و علاقه‌مندان از سراسر کشور، تربیت ۲۶۰ حافظ کل قرآن از ۲۳ استان و دو کشور خارجی در یک سال توسط بیت‌الاحزان و برگزاری این جشنواره در یک شهرستان کوچک بیانگر گستردگی فعالیت این مؤسسه مردمی در اقصی نقاط کشور است.

در این نشست، نمایندگان تهران، تبریز، اصفهان، ملایر، مشهد، لارستان و آزادشهر نیز در نطق‌های جداگانه از فعالیت‌های جهادی و اثرگذار بیت‌الاحزان تشکر کرد.
اعلام حمایت از سایر فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی مردمی در سطح کشور و بررسی تخصیص بودجه به مؤسسات قرآنی کارآمد و مؤثر مردمی به‌جای اختصاص اعتبار به‌ادارات و نهادهای دولتی از دیگر مباحث مطروحه توسط این نمایندگان مجلس بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات