نشست همفکری، آسیب شناسی و ارتقاء جایگاه آموزش حفظ تخصصی بیت الاحزان روز گذشته چهارشنبه 18 مهر ماه در استهبان برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، نشست همفکری، آسیب شناسی و ارتقاء جایگاه آموزش حفظ تخصصی بیت الاحزان روز گذشته چهارشنبه ۱۸ مهر ماه در استهبان برگزار شد.

این نشست به منظور بررسی راهکارهای ارتقاء جایگاه آموزش حفظ تخصصی قرآن کریم بیت الاحزان و آسیب شناسی مشکلات آن با حضور حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان و جمعی از کارشناسان و صاحب نظران قرآنی مؤسسه برگزار شد .

حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان طی سخنانی با اشاره به این که با وجود فرمایش مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم، متأسفانه تاکنون اقدام خاصی در کشور انجام نگرفته است افزود: در ماه رمضان سال جاری دبیر شورای توسعه قرآنی کشور در خصوص این ۱۰ میلیون حافظ از حضرت آقا سؤال پرسیده بودند که ایشان فرمودند منظور ۱۰ میلیون حافظ کل می باشد. وی خاطر نشان کرد مؤسسه بیت الاحزان در حد بضاعت خود تلاش کرد با گسترش مراکز شبانه روزی حفظ یکساله و راه اندازی مراکز تخصصی حفظ دوساله روزانه ویژه خواهران حرکتی در این مسیر انجام دهد ولی این میزان کافی نیست و باید تلاش کنیم تا به درجه مطلوبی از لحاظ تربیت حافظان کل قرآن کریم برسیم.

عضو شورای توسعه قرآنی کشور تأکید کرد یکی از کمبودهای کشور در حوزه قرآن کریم عدم وجود نیروی متخصص و کارآمد می باشد که خوشبختانه مؤسسه بیت الاحزان با توجه به تلاش های صورت گرفته در سالهای گذشته از این لحاظ مشکلی ندارد، ولی می بایست از این ظرفیت عظیم مؤسسه به نحو مطلوب تری استفاده گردد و تقدیر شایسته ای از این نیروهای متعهد به عمل آوریم.

خدیجه شاهسونی معاون آموزش مؤسسه نیز طی گزارشی با اشاره به راه اندازی ۳۶ مرکز روزانه حفظ ۲ ساله قرآن کریم ویژه خواهران در سال ۹۵ افزود: برخی از این مراکز به دلیل مشکلات مالی و عدم استقبال قرآن آموزان تعطیل شدند و در سال گذشته ۲۳ مرکز به تربیت حافظان قرآن مشغول بودند. وی با بیان این که در سال جاری نیز ۱۳ مرکز جدید به این مراکز افزوده شدند خاطر نشان کرد: از مجموع ۳۸۰ نفر قرآن آموزی که در این مراکز مشغول حفظ قرآن هستند ۲۲۰ نفر از سال گذشته و ۱۶۰ نفر جذب جدید امسال می باشند و تعداد ۶۷ نفر حافظ کل که در جشنواره جبرئیل امین مورد تجلیل قرار گرفتند خروجی این مراکز می باشد.

نوید رزمجو، استاد مراکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم بیت الاحزان که به تازگی در مسابقات سراسری اوقاف رتبه ممتاز را کسب کرد با تأکید بر تقویت مسابقات بیت الاحزان افزود: یکی از زمینه هایی که می تواند باعث تقویت تجوید و صوت و لحن حافظان شود برگزاری با قدرت مسابقات قرآن است. وی تصریح کرد: چنانچه برگزاری مسابقات بیت الاحزان مخصوصا در بخش مراکز شبانه روزی جدی گرفته شود و هدایای آن افزایش قطعاً شاهد انگیزه بیشتر حافظان در تقویت مباحث فنی تلاوت قرآن نیز خواهیم بود.

تقویت جایگاه کلاس های حفظ در شعب مؤسسه با در نظر گرفتن افزایش حقوق معلمان حفظ در اشل حقوقی سال جدید مؤسسه و اعطای هدیه به حافظان به ازاء حفظ هر جزء از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.

یاد آور می شود این نشست هر ۲ ماه یک بار برگزار خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات