حجت الاسلام شاهسونی: دانشسرای باقرالعلوم (ع) با وجود فعالیت چندین ساله خود در بیت الاحزان، مانند قرآن کریم مهجور مانده و باید این مهجوریت را از بین برد و این دانشسرا باید همانند مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی میزبان جوانان و نوجوانان حافظ کل قرآن از اقصی نقاط کشور باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، نشست شورای آموزشی دانشسرای باقرالعلوم (ع) بیت الاحزان در استهبان فارس برگزار شد.
در این نشست که با حضور حجت الاسلام علیرضا شاهسونی؛ مدیر مسئول بیت الاحزان و جمعی از کارشناسان آموزشی و دست اندرکاران دانشسرای باقرالعلوم (ع) در مکان دانشسرا برگزار شد، مباحثی پیرامون جذب حافظان کل قرآن بحث و بررسی شد.
حجت الاسلام شاهسونی در این نشست با ارزشمند خواندن فعالیت این مرکز برای حافظان کل قرآن، ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان دانشسرای باقرالعلوم (ع) و ابراز خوشحالی به خاطر قبولی صد در صدی دانشجویان این دانشسرا در دوره گذشته گفت: دانشسرای باقرالعلوم (ع) با وجود فعالیت چندین ساله خود در بیت الاحزان، مانند قرآن کریم مهجور مانده و باید این مهجوریت را از بین برد و این دانشسرا باید همانند مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی میزبان جوانان و نوجوانان حافظ کل قرآن از اقصی نقاط کشور باشد. سعی کنید ان شاءالله ایده راه اندازی شعب این دانشسرا با همکاری تمامی مسئولان بیت الاحزان در کشور اجرا شود.
وی یکی از راه‌های مهجوریت زدایی و معرفی دانشسرا را همکاری بیشتر روابط عمومی مرکز مدیریت عنوان کرد و افزود: تبلیغ دانشسرا توسط مسئولان بیت الاحزان و مدیران مراکز شبانه روزی و معرفی آن در جلسات مدیران و مسئولان شعب از دیگر راه های شناساندن فعالیت های دانشسرا می باشد.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه ضمن حائز اهمیت شمردن این مدرک برای حافظان کل قرآن گفت: حافظانی که در این دانشسرا موفق به دریافت مدرک کارشناسی شده اند، باید به مراتب عالی تر تحصیلی دست یابند و پست های مهم کشوری را به دست گیرند و این ایده را به تحقق برسانند که مسئولانی قرآنی و در نتیجه جامعه ای قرآنی داشته باشیم .
مدیر مؤسسه بیت الاحزان در ادامه از بورسیه شدن دانشجویان دانشسرا خبر داد و تصریح کرد: همه ی این دانشجویان می‌توانند در مؤسسه بیت الاحزان مشغول به کار شوند و این مصوبه جهت ایجاد انگیزه باید به همه ی حفاظ اطلاع داده شود و خود این مصوبه دغدغه ی شغل را هم از بین خواهد برد.
رئیس هیئت مدیریه اتحادیه مدغم قرآنی فارس با ارائه پیشنهادی به مدیران مراکز شبانه روزی افزود: مدیرانی که بتوانند حافظان خود را ترغیب به شرکت در آزمون اعطای مدرک به حفاظ سازمان دارالقرآن کنند و مدرک این سازمان را بگیرند مورد تشویق قرار خواهند گرفت و علاوه بر آن حافظان مذکور نیز در جشنواره جبرئیل امین مبلغ هدیه شان دو برابر خواهد بود.
بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه ریزی جهت جذب حافظان کل قرآن کریم به این دانشسرا توسط سرکار خانم دانشور، مسئول مرکز شبانه روزی حفظ تخصصی حضرت زینب کبری(س) استهبان و سرکار خانم محمدی مدیر دانشسرای باقرالعلوم (ع) از دیگر برنامه های این نشست بود.

یادآور می شود دانشسرای باقرالعلوم(ع) (ارتقاء علمی حافظان کل قرآن) هر ساله با به کارگیری اساتید دانشگاهی کشوری و برنامه ریزی آموزشی مناسب و برگزاری کلاس های آمادگی کارشناسی ارشد رشته ی علوم قرآن زمینه ساز اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث جهت حافظان کل قرآن کریم بوده است کما اینکه تمام دانشجویان این دانشسرا در سال گذشته موفق به کسب مدرک کارشناسی شده اند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات