چندی پیش رضا زینلی مسئول شعبه بیت الاحزان بهاباد در استان یزد از راه اندازی شورای قرآنی در این شهرستان به منظور گسترش فعالیت ها و استفاده از ظرفیت نهادهای قرآنی این شهرستان نمود. به منظور اطلاع از دستاورهای این شورا مصاحبه ای با وی انجام دادیم که در ادامه خواهد آمد.

 

چندی پیش رضا زینلی مسئول شعبه بیت الاحزان بهاباد در استان یزد از راه اندازی شورای قرآنی در این شهرستان به منظور گسترش فعالیت ها و استفاده از ظرفیت نهادهای قرآنی این شهرستان خبر داد. به منظور اطلاع از دستاورهای این شورا مصاحبه ای با وی انجام دادیم که در ادامه می آید.

حدود دو ماه از تشکیل شورای قرآنی در شهرستان بهاباد می گذرد. در این مورد توضیح دهید و بفرمایید ثمره ای در این مدت داشته است ؟

در این مدت دو جلسه رسمی داشتیم و به طور میانگین هفته ای یک بار از طریق تماس تلفنی پیگیر امور شورا بودیم که خوشبختانه برکاتی نیز در پی داشته است. یکی از اهدافی که با تشکیل شورا پیگیر آن بودیم ورود بیت الاحزان در مدارس آموزش پرورش جهت برگزاری کلاس‌های قرآن بود. با پیگیری های انجام شده و رایزنی هایی که با اداره آموزش و پرورش شهرستان داشتیم، با به کارگیری معلمان بیت الاحزان شعبه بهاباد در کلاس های قرآن مدارس موافقت گردید اما به دلیل کمبود مربی تنها کلاس‌های قرآن در رده سنی دوم تا ششم ابتدایی مدرسه قرآنی شهید بهابادی حافظ دخترانه و مقطع دوم مدرسه شاهد شهید مدرس پسرانه را بر عهده گرفتیم.

از دیگر ثمرات این شورا اعزام ۲۰ قرآن آموز این شعبه جهت شرکت در جشنواره جبرئیل امین و اردوی تفریحی شیراز بود که برای اولین بار در شعبه بهاباد با حضور این تعداد از قرآن آموزان انجام شد.

چه هدفی از ورود به مدارس آموزش و پرورش مد نظر بوده است؟

با توجه به این که رسالت مؤسسه گسترش فرهنگ قرآن در سطح کشور می باشد و معمولا زمینه بهتری جهت فراگیری قرآن کریم در بین نوجوانان وجود دارد، تصمیم گرفتیم با تحت پوشش قرار دادن تعداد زیادی از دانش آموزان در این راه گام برداریم؛ ضمن این که امیدواریم از بین همین دانش آموزان تعدادی جهت تابستان آتی در مؤسسه بیت الاحزان ثبت نام نمایند. البته در حال حاضر تنها روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را آموزش می دهیم ولی در آینده در زمینه حفظ این عزیزان نیز ورود پیدا خواهیم کرد.

چه تعداد همکار و پرسنل در برنامه های شعبه با شما و مؤسسه همکاری دارند ؟

در این شهرستان ۷ نفر پرسنل در زمینه های حفظ، روخوانی، روان خوانی و تجوید فعالیت دارند که همگی از حفاظ این مؤسسه هستند.

یکی از مشکلاتی که معمولاً گریبانگیر مؤسسات قرآنی و به خصوص شعب بیت الاحزان است بحث مالی است. چه راهکاری جهت رفع این مشکل اندیشیده اید؟

یکی از راهکارهایی که معمولا دنبال می کنیم استفاده از ظرفیت خیراندیشان با تبلیغ چهره به چهره است. در همین خصوص بنده با تعدادی از همکاران خود در آموزش وپرورش به صورت حضوری و چهره به چهره صحبت کردم و مؤسسه را معرفی کردم که خوشبختانه حدود ۸۰ تا ۹۰ نفر از همکاران موافقت کردند به صورت ماهیانه در زمینه مالی کمک نمایند. با تعامل با مسئول مالی اداره آموزش وپرورش، کمک ها به صورت ماهیانه به حساب مؤسسه واریز می شود و در حال حاضر سالیانه از این طریق حدود ۱۰میلیون تومان جمع آوری می گردد.
یکی دیگر از فعالیت ها در این زمینه، دعوت از مسئولین شهرستان و تشریح برنامه های مؤسسه می باشد که خوشبختانه ثمراتی نیز داشته است. به عنوان مثال با پیگیری و ارتباط انجام شده با حجت الاسلام محمد علی اخوان امام جمعه موقت بهاباد، موفق شدیم اجازه‌ی دفتر مقام معظم رهبری را جهت تخصیص ۸ درصد از تمامی وجوه خمس این شهرستان به مؤسسه دریافت نماییم که جا دارد از این بزرگوار هم تشکر نمایم.

از دیگر اقداماتی که به مدد تشکیل شورای قرآنی موفق به انجام آن شدیم، رایزنی با خیر اندیشان جهت تقبل ۵۰ درصد هزینه بیمه پرسنل مؤسسه بوده است.

چنانچه مطلبی دیگر دارید بیان نمایید.

به شعب مؤسسه بیت الاحزان توصیه می کنم تعامل با آموزش و پرورش را جدی بگیرند چرا که می تواند کمک زیادی در رفع مشکل جذب قرآن آموز نماید و آموزش و پرورش نیز از آموزش تخصصی قرآنی بهره مند می گردد و در واقع برای دو طرف برکت دارد. در همین زمینه جا دارد از مسئول آموزش و پرورش این شهرستان آقای حسن عبدالهیان تشکر نمایم. توصیه دیگر من این است که شعب تبلیغ چهره به چهره را بیش از پیش در دستور کار قرار دهند چرا که این روش تبلیغ چه در زمینه جذب قرآن آموز و چه در زمینه رفع مشکلات مالی کمک شایانی به شعبه ما نموده است و در واقع می توانم بگویم ۹۰ درصد از تحقق اهداف جذب و مالی شعبه را مدیون این روش بوده ایم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات